van Joop en Marie Kuipers

Pasen 2021.

Vrijdag 2 april vertrekken we tegen een uur of 10 naar Twente naar het plaatsje Bentelo waar we het paasweekend verblijven op de camperplaats De Bentelose Esch waar we even over 12 aan komen. Ook hebben een arrangement bij geboekt, dus een volledig verwen weekend.

Na de middag maken we een wandel tocht rondom Bentelo. Zaterdag 3 april na het ontbijt stappen we tegen een uur of 11 op de fiets en maken een fietstocht vanaf de camperplaats richting Delden, langs het sluis van Delden,

langs het Twente kanaal naar Wiene, Kerper-Goor, Kwartier Dorp en via Bentelo weer naar de camperplaats. Afstand 34 km. Vandaag prachtig mooi weer en even later zitten we net als vele camperaars zitten we lekker in het zonnetje voor de camper en vrouwlief maakt al weer een fietstocht voor morgen zondag 4 april. Tegen 20.00 uur werden we verwent met een heerlijk paasgebak en koffie.

Zondag 4 april na het ontbijt en afwas stappen we wederom tegen een uur of elf op de fiets en gaan vanaf de camperplaats richting St.Isidorus Hoeve naar Holthuizen stuk door de nieuwbouwwijk Haaksbergen langs het wandelpark hier drinken we een kop koffie met koek, na de koffie vervolgen we onze weg door het bos naar Beckum en zo vervolgens weer naar de camper plaats. Afstand 38 km. Aangezien het weer niet zo mooi was als zaterdag was de fietstocht best te doen.

Tegen 18.30 uur wordt onze voorgerecht bezorgt aan de camper, toen het hoofdgerecht en later een heerlijk toetje.

Maandag 5 april tweede paasdag als weekend afsluiting kregen we nog een heerlijke paas ontbijt. en na het ontbijt naar huis om mijn verjaardag te vieren met onze dochter met gezin. Slecht weer onderweg naar huis, sneeuwbuien en hagelbuien. Goed verzorgde weekend en op naar de volgende weekend.

Maandag 10 mei vertrekken we tegen een uur of 10 naar SVR camping ;t lebbink te Vorden waar we tegen de middag aankomen. Vriendelijke ontvangst en we kregen een mooi plekje.

Na de koffie en en broodje pakken we de fiets en maken een rondje om Vorden en we fietsen we langs kastelen maar echter geen bezichtigingen mogelijk jammer. Vorden staat bekend om zijn 8 kastelen route van totaal 50 km.

Nadat Dinsdag de hele dag had geregend verlaten we Woensdag 12 mei vroeg Vorden om op 9 uur bij Wiersma tapijt te Zutphen te zijn voor een nieuw tapijt in de camper te laten leggen, ontvangst met koffie maken een keuze voor de tapijt. Terwijl wij een wandeling maken zorgt Wiersma dat de tapijt in de camper komt en na twee uur lag de tapijt in de camper, knap werk en wij zijn blij. Vanuit Zutphen rijden we door naar camperpark Hulsbeek te Oldenzaal.

Even over 12 komen we aan op camperpark Hulsbeek waar we gereserveerd hadden kopen onze card en rijden via de poort naar onze plek. Eten een broodje en blijven deze middag lekker bij de camper.

Donderdag 13 mei na het ontbijt en de koffie nemen we fiets en maken een fietstocht en gaan vanaf de camperplaats het bos in langs een klim en klauterpark waar het al heel druk was nemen een kijkje

en vervolgen we onze tocht door de natuur en stille gebied en komen langs het vliegveld van Twente.

Hier stoppen we even en drinken we wat en hebben we zicht op de vliegtuigen.

Fietsen weer verder door het natuurgebied en komen langs het zweefvliegtuig veld waar net een zeefvliegtuig los gelaten werd.

Fietsen weer door langs de uitkijktoren van het vooroorlogse vliegveld. Tegen 15.00 waren we weer bij de camper, mooie

Vrijdag morgen 14 mei regen en nog eens regen, na de middag was het droog en doen we wat boodschappen verder doen we niets. Zaterdag morgen 15 mei doen we rustig aan en na de middag krijgen we bezoek en blijven we verder bij de camper.

Zondag 16 mei zouden we doorrijden naar Oirschot maar toen kregen we een telefoontje dat we door familie omstandigheden terug moesten naar huis.

Zondag 20 Juni gaan we voor een paar dagen naar Camperplaats Nuverstee te Borger, hier hebben we al een paar keer gestaan en een ideale camperplaats als je even weg wilt maar niet te ver dan is deze camperplaats ideaal.

Maandag slecht weer en verder niets gedaan en dinsdag 21 Juni  mooi weer en maken we een fietstocht langs het Hemelriekje en drinken hier een kopje koffie. Vanaf dit punt kun je ook mooie boswandelingen maken.

Na de koffie vervolgen we onze route via Gasselte naar Drouwen, in Drouwen eten we een broodje kaas en drinken een kopje kopffie.

Na de koffie en het broodje fietsen we richting Exloo en via Ees weer naar de camper, mooie route 44 km.

Woensdag 22 Juni weer naar huis, op naar de volgende weekend.

We vertrekken donderdag 12 augustus voor een lang weekend naar camperplaats Eikenhof te Reutum waar even voor de middag aankomen. Even later arriveren ook Janja en Rex. We drinken samen koffie en even later arriveren ook Loek en Els en samen proberen we er een leuk weekend van te maken.

Na dat we een broodje hadden gegeten moet er natuurlijk ook afgewassen worden .

Na de middag blijven we een tijdje op ons zelf en tegen een uur of 4 drinken we met zijn allen een lekker biertje, fris of iets dergelijks. Prima weer vandaag.

Vrijdag 13 augustus maken we na de afwas een fiets tocht richting Ootmarsum langs de oude sluis en ophaalbrug.

In Ootmarsum eten we met zijn allen een broodje naar keuze met een heerlijke kopje koffie. Na de lunch maken we een wandeling door Ootmarsum, de vrouwen doen wat aankopen en Loek en ik rusten even uit op het bankje dik verdient. Ootmarsum is een leuk oud stadje en leuk om daar door heen te wandelen. Terug op de camperplaats drinken we een onder het genot van een hapje en een drankje.

Zaterdag 14 augustus gaan we na de koffie met zijn allen naar de zaterdag markt in Weerselo. Dit is een groot opgezette markt met live muziek en waar van alles te zien en te koop is, vooral zeer oud spullen. Hier wat aankopen gedaan eten wat en gaan daarna weer naar de camper.

Zaterdag 21 augustus vertrekken we tegen 12 uur naar Wapse camping Noorderveld even na 13.00 uur kwamen we aan melden ons en gaan staan op de door ons gereserveerde plaats. We staan hier omdat wij aankomend weekend 27-8 t/m 29-8 de camperreünie gaan voorbereiden. Zondag komt de dochter en schoonzoon van Rita de caravan brengen waar we met zijn drieën een gezellige week van willen gaan maken.

Maandag 23 augustus maken we met zijn drieën een fietstocht die we voorbereiden voor de camperreünie van zaterdag 28 augustus. We fietsen van Wapse naar Diever waar ook de jaarlijkse markt is.

Na de markt fietsen we verder door het mooie Drenthe stukje Drents Friese Wold, nergens was een restaurant open dan maar weer naar de camper.  Even later gaan we nog gezellig bij elkaar zitten nemen een drankje en wat hapjes.

Dinsdag 24 augustus tegen een uur of 11 nemen wij de fiets voor een fietstocht en Rita brengt een bezoek aan een museum. We fietsen van Wapse naar Brandeveen, drinken onderweg een heerlijk kopje koffie met gebak

Na de koffie vervolgen we onze weg langs camping de blauwe lantaarn door naar Uffelte.

In het mooie dorpje Uffelte nemen we een heerlijke lunch.

Na de lunch nemen  we ook nog even een kijkje in de kringloop winkel van Uffelte, altijd leuk om daar even rond te neuzen. Daarna vervolgen we weer onze weg door het mooie natuur gebied naar Wapse. Tegen een 15.30 weer terug bij de camper. Mooie route 42 km.

Woensdag 25 augustus na de koffie maken we met zijn drieën een fietsroute richting Diever, Westereinde, Stroovledder. Onderweg nemen we even pauze en vervolgen weer onze route

en fietsen door het Dwingeloose- heide en langs radiotelescoop van Lhee komen we aan in Dwingeloo waar we een gebruik maken van een heerlijke lunch.

Na de lunch maken we nog een wandeling over de jaarlijkse markt van Dwingeloo daarna vervolgen we onze route van Dwingeloo en via Dieverbrug waar we ook nog een winkeltje hebben bezocht weer naar de camping. Mooie route 45 km. Op de camping hadden we wel trek in een drankje en een hapje.

Donderdag 26 augustus gaan Marie en Rita samen naar het vlecht museum in Noordwolde en ik heb een rustdag, ook wel lekker. Bij terug komst van de dames vertelden ze dat ze zich prima hadden vermaakt en dat het zeer de moeite waard was.  Vrijdag 27 augustus arriveren s'middags Jaenne en Ad en een paar uur later Janja en Rex. Onder het genot van een drankje en hapje praten we bij van de laatste twee jaar in verband met de corona tijd. Tegen 17.30 uur gaan Rita en Joop het bestelde eten halen uit Diever en het smaakte heerlijk. Aangezien dat het toch wel wat frisser wordt gaan de meesten hun eigen weg en gaan ze naar hun eigen camper of caravan.

Zaterdag 28 augustus staan we op met prachtig mooi weer en na het ontbijt stappen we met zijn allen op de fiets voor een mooie fietsroute. We fietsen naar Diever waar we eerst met zijn allen een kop koffie gaan drinken met gebak uiteraard.

Na de koffie brengt de groep een bezoek aan het Oer museum en ik Joop blijft buiten en maakt een wandeling met de hond van Janja en Rex, honden zijn niet toegestaan in het Oer Museum. Na het bezoek aan het museum vervolgen we onze tocht door Diever en het bos waar we later uitkomen bij restaurant Hoeve aan de weg waar we met zijn allen gebruik maken van een lunch.

Na de lunch vervolgen we onze weg door het natuurpark Drents Friese Wold

richting Vledder en vervolgens richting Diever, onderweg nog even een pauze en daarna richting Wapse waar we onderweg ook nog even langs het oorlog onderduikershol gaan om daarna onze weg te vervolgen naar de camping en nemen we met zijn allen een hapje en een drankje.

Tegen 18.00 uur lopen we met zijn allen naar hotel Wapse waar we met zijn allen gebruik gaan maken van een heerlijk diner. Na de diner gaat ieder zijn eigen gang. Zondagmorgen 29 augustus een regenachtige dag nemen we afscheid van elkaar want de reünie zit er weer op. Wij rijden van uit Wapse door naar Renswoude camping de Lucht waar we mee doen aan een fiets verwen week inclusief ieder avond diner in het restaurant. We melden ons na de middag op de camping en zoeken ons gereserveerde plekje. Tegen 17.30 lopen we naar het restaurant waar we gaan dineren. Maandag ochtend 30 augustus maken we onze eerste fietstocht georganiseerd door de camping.

We vertrekken om 10.15 uur en fietsen door Renswoude richting Scherpenzeel, De Glind, Achterveld drinken bij een rustpunt achter de molen Ter Schuur en na de koffie richting Zwartebroek en tegen 12.15 maken we gebruik van een lunch die ons aangeboden werd door de camping.

Na de lunch fietsen we verder naar Voorthuizen, Barneveld door een mooi stuk natuurgebied waar de heide ook nog mooi in bloei staat door naar Renswoude. Afstand vandaag 50 km. Nadeel van deze route is dat het een beschreven route is en dat is niet onze voorkeur. Het diner was in het restaurant was perfect.

Dinsdag ochtend 31 augustus na het ontbijt en kleine werkzaamheden stappen we op de fiets halen onze fietsroute en lunch pakket bij het restaurant en vervolgen we onze route vanuit Renswoude richting Scherpenzeel drinken hier een kop koffie.

Na de koffie fietsen we verder richting Leersum, Amerongen via Veenendaal weer naar Renswoude camping de Lucht. Mooie route goed te volgen door knooppunten. 48 km. Diner was ook dit keer weer prima verzorgd op de camping.

Woensdag 1 september hadden we een rustdag en daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt, lekker zo'n dagje vrij bij de camper. Diner was ook vanavond weer perfect. Donderdag 2 september fietsen we eerst weer van Renswoude naar Scherpenzeel, hier drinken we ook dit keer eerst weer een kop koffie en na de koffie vervolgen we onze route richting Woudenberg en via De

Treek naar Leusden via Voskuilen, de Glind en Walderveen langs de molen weer naar Renswoude. 48 km vandaag. Vrijdag 3 september vertrekken we tegen 10 uur voor onze fietsroute maar eerst langs het restaurant om de fietsroute en lunch pakket te halen. We fietsen van Renswoude richting Ederveen

Langs Ede door het Edense Bos langs de Apeldoornseweg over de Valouw door naar Lunteren langs de Vallei en via Renswoude weer naar de camping. Mooie route 50 km. Tegen 16.30 lopen we naar het restaurant waar we als afscheid van deze verwen week een b.b.q hebben. Goed verzorgt.

Vrijdag 17 september vertrekken we om 9 uur voor een weekendje naar Haarle naar camperplaats de Bosweide waar we tegen een uur of 11 aankomen, er waren nog 3 plaatsen vrij en hebben een plaatsje met uitzicht over de weilanden naar het bos. Prachtige camperplaats met alle voorzieningen.

Na de middag maken we vanaf de camperplaats nog een fietstocht  via Sprengenberg, Holten, Holterberg, drinken hier een kopje koffie en na de koffie vervolgen we onze weg

door het Nationaal Park De Sallandse Heuvelrug waar de heide ook nog prachtig in bloei staat, via  Haarlerberg, Nijverdal naar Hellendoorn en dan weer naar de camperplaats. Mooie route 44 km. Fiets knoop punten routes zijn verkrijgbaar bij de camperplaats.

Zaterdag 18 september stappen we tegen een uur of 10 weer op de fiets om ook dit keer een mooie fiets route te maken we fietsen richting Hellendoorn maar moesten in Hellendoorn onze route al weer aanpassen i.v.m. de jaarlijkse rally in Hellendoorn, dan eerst maar een kopje koffie drinken in Hellendoorn.

Na de koffie vervolgen we onze aangepaste route door Hellendoorn en vervolgens een groot stuk door het bos van Hellendoorn en om Haarle heen weer richting de camperplaats en weer moesten we onze route aan passen i.v.m. werkzaamheden, dan maar weer direct naar de camperplaats. Bij terug komst op de camperplaats was er een paarden concours en na de middag een jacht direct voor onze camper, dus we

hadden vrij uitzicht over het par-koer en zaten eerste rang. Leuk om te zien.

Op de hier onder afgebeelde foto een omgebouwde camper, deze stond ook op de camperplaats. Leuk omgebouwd.

Donderdag 21 oktober 2021vertrekken we tegen een uur of 10 in de regen naar Overwoud (Lunteren) voor een lang weekend met Janja en Rex. Onderweg noodweer gehad met veel regen en harde wind. Na de middag tegen 13.00 uur kwamen we met nog steeds regen aan in Lunteren op de camperplaats. We staan als enige op de camperplaats. Tegen de avond komen nog drie campers aan op de camperplaats.

Vrijdag ochtend 22 oktober worden we weer wakker met regen maar volgens de berichten zou het op klaren en halen we de fiets van de camper en een tijdje later was het droog en gaan we een fietstocht maken maar nog geen kilometer of twee begon het al weer te regenen dan maar weer naar de camper tot twee keer toe, we zeiden nu blijven lekker in de warme camper. Na de middag tegen 16.00 uur kwamen Janja en Rex aan en tijdje later even weer bij kletsen in de camper en s'avonds zit we bij Janja en Rex in de camper gezellig bij elkaar en weer veel te bepraten. Zaterdag 23 oktober droog en aardig goed weer en na het ontbijt gaan we met zijn vieren even over tienen op de fiets naar Barneveld vrouwlief koopt nog een mooie jas en lunchen we in Barneveld. Bij terugkomst op de camperplaats waren Loek en Els ook inmiddels gearriveerd.

Tegen een uur of vier lopen we met zijn allen naar het winkeltje waar ook een gezellige zithoek is waar men gebruik van mag maken. Binnen was het lekker warm.

Drinken hier een kop koffie of thee en er valt weer veel te bepraten. Drinken een nog een pilsje of fris en daarna gaan we naar de camper voor onze wel verdiende diner.  S'avonds nemen tegen de koffie weer plaats in het winkeltje en maken we er nog

een gezellige avond van en tegen een uur of elf gaan we naar de camper nog even tv kijken formule 1 kwalificatie en Max staat zondag op pole.  Zondag 24 oktober na het ontbijt gaat iedereen zijn eigen weg en wij pakken we onze fiets voor een fietstocht en fietsen dan richting Lunteren via de vijfsprongweg door het wekeromsezand door de valouwe richting Otterloo. Drinken een kop koffie bij boerderij Gommers een kop koffie.

Na de koffie vervolgen we onze fietstocht door het Edese bos en na een mooie tocht eten we in Ede een heerlijke pannenkoek en daarna fietsen we door het centrum van Ede richting de koepeltoren richting

Lunteren op zoek naar het middelpunt van Nederland. Borden wel gezien maar niet het middelpunt. Zondagavond zitten we nog gezellig bij elkaar om nog even de dag door te nemen, in de camper nog formule 1 kijken en Max is de terechte winnaar.

Maandag 25 oktober na de koffie in het winkeltje nemen we afscheid van elkaar en vervolgen we onze weg weer naar huis. Ondanks de eerste twee dagen regen hebben we ons prima vermaakt met zijn allen. Camper wassen en in de was zetten, winter klaar maken want het zit er op voor dit jaar . Op naar 2022.