van Joop en Marie Kuipers

Donderdag 13 april 2017 gaan we voor het paasweekend naar camper plaats te Greven (Duitsland) we vertrekken tegen een uur of 9 en rond half 12 waren we op de camperplaats. Aan de Dordmunder Emskanaal waren nog 3 plaatsen vrij waar wij ook een van hebben genomen. Tegen een uur of een na de middag was de camperplaats al aardig vol.

In het zonnetje was het goed te doen, maar als de zon weer weg was moest jasje wel even weer aan. Vanaf de camperplaats zie je de boten voorbij varen en zelf eentje vlak bij ons uit de buurt.

Vrijdag 14 april na het ontbijt nemen  we de fiets en maken een fietstocht langs het Dordmunder Emskanaal richting de Oostkust naar Dordmund om daar te komen was het een hele tocht en we fietsen heen en terug zo'n 44 km een mooie tocht voor vandaag met redelijk goed weer.

Zaterdag 15 april 2017 nemen we wederom tegen een uur of 10 de fiets en gaan naar Munster. langs het kanaal is het ongeveer 10 km maar wij nemen een andere route door het natuurgebied en oude gebouwen. Bij aankomst in Munster was het dan bijna 20 km.

We bezoeken het oude centrum van Munster een gezellige centrum met veel oude gebouwen en het was dan ook gezellig wandelen in het centrum met veel bezienswaardigheden.

Maandag 17 april tweede paasdag rijden we tegen 13.00 uur weer richting huis en gaan nog even langs bij mijn broer want die is vandaag jarig en we zaten toch op de route en het was dan ook ideaal om daar even langs te gaan.

Weekend Anjum te Friesland van 11 t/m 14 mei 2017.

Donderdag 11 mei 2017 rijden we tegen een uur of 10 richting Anjum te Friesland over een afstand van 63 km en aangezien we de binnen wegen hebben genomen waren we dan ook tegen een uur of 11 te Ajum camperplaats IT Tun-Hus. Camper op zijn plaats en vandaag heerlijk genieten van het mooie weer.

Na de middag eten lopen we nog even door het zeer oude dorpje Anjum, niet veel te beleven maar alles is aanwezig supermarkt, slager, cafetaria etc etc. leuk om even door te lopen.

Vrijdag 12 mei nemen we tegen een uur of 11 de fiets en fietsen een rondje Lauwersmeer. We starten vanaf de camperplaats naar Dokkermer nieuwe Zijlen, Kollum, Zoutkamp, Marnewaard en een stuk door het militair oefen terrein

en rietvelden door de bossen en langs Lauwersoog weer terug naar de camperplaats te Anjum, onderweg twee keer een beste bui regen gehad maar dat mag niet deren we gaan gewoon door. Bij aankomst op de camperplaats was het weer droog en wat zonnig toch nog maar even buiten zitten. Totaal 52 km op de teller.

Zaterdag morgen regen en nog eens regen maar tegen half twaalf droog en redelijk weer. We gaan nog een fietstocht maken namelijk rondje Dokkum. Wederom is de start van de camperplaats en fietsen door Anjum, Oostmahorn, Engwierum, Dokkermer nieuwe Zijlert

door Dokkum , Wetsens, Metselaweer, Jouswier en weer terug naar de Camperplaats. Onderweg meerdere regen en onweersbuien gehad, Onderweg een keer koffie gedronken en toen het droog was weer verder. Vandaag was de afstand 40 km. Zondagmorgen prachtig mooi weer en we besluiten nog even een kleine fietstocht te maken van 20 km en tegen 13.00 uur rijden we weer richting huis dit keer via Lauweroog, Ulrum, Groningen, Hoogezand.

BETUWSEFIETSVIERDAAGSE VAN DONDERDAG 25 MEI T/M ZONDAG 27 MEI 2017.

Dinsdag 23 mei vertrekken we tegen een uur of 10 naar de Betuwe naar SVR Camping De Hoeve Graaff en Woerd te Zoelen waar we blijven overnachten t/m 28 mei. Aankomst net na de middag tegen half 1, plaatsje uitgezocht, camper op zijn plaats, eten en de buurt een beetje verkennen.

Woensdag 24 mei op de fiets naar Kerk-Avezaath om te kijken waar de start is van de Betuwsefietsvierdaagse. De start is 6 km vanaf de camping en dus lekker te doen. Donderdag 25 mei vetrekken we tegen half negen naar de start van de fietsvierdaagse, aangezien we ons hebben voor ingeschreven konden we zo vertrekken met een heerlijke appel als versnapering.  We fietsen de Hollandse Waterlinieroute van 60 km, deze tocht gaat van Kerk-Avezaath naar Culemborg, via Hagenstein .

Van Hagestein via Zijderveld en Meerkerk naar Schoonrewoerd langs de rommelmarkt. Van Schoonrewoerd naar Mariënwaard en langs de A2 naar de een na laatste stempelpost bij pannenkoekenhuis De Stapelbakker en vervolgens via Buren, richting Erichem en vervolgens naar Kerk-Avezaath. Hier laten we onze kaart weer stempelen drinken wat in de buurthuis en gaan vervolgens weer naar de camping. Tegen 14.00 uur waren we weer op de camping, fantastische route, de route was geen 60 km maar 65 km totaal vandaag 79 km.

Vrijdag 26 mei vertrekken we wat vroeger dan gisteren en gaan tegen half negen van start in Kerk-Avezaath en we fietsen vandaag de Lingeroute van 60 km. van kerk-Avezaath vis de Lingedijk naar Geldermalsen, in Geldermalsen. Van Geldermalsen volgen we de fietsroute LF 17b tot Asperen over de dijk naar Leerdam naar Ford Asperen.

Vanaf Ford Asperen maken we een tijdje gebruik van fietsknooppunten via een halfverharde weg naar Acquoy en vanaf hier naar Rhenoy over de Lingedijk langs De Paay een kleine dierentuin naar Beesd. Van Beesd via Tricht naar Buren en van Buren weer naar kerk-Avezaath. Kaart af laten stempelen we terug naar de camping. De Lingeroute is een fantastische route echt een aanrader. Deze route was iets korter dat 60 km namelijk 55 km totaal vandaag 68 km.

We waren tegen half twee op de camping en tegen drie uur kwam onze dochter met aanhang nog even bij ons op de camping na een bezoek dieren Rhenen. Met zijn allen nog een gezellige middag van gemaakt en de kleinkinderen hadden het ook naar hun zien. Was behoorlijk warm vandaag.

Zaterdag 27 mei vertrekken we tegen een uur of negen naar Kerk-Avezaath waar we starten voor de fiets route Midden Betuwe over een afstand van volgens de papieren 60 km. We laten onze kaarten stempelen en fietsen van kerk-Avezaath naar Ochten. we steken de Waaldijk over en fietsen het uiterwaard in en gaan via de dijk naar Ochten voor onze eerste controle post. Na de koffie fietsen we nog ongeveer 5 km over de dijk slaan links af richting Opheusden waar we op de Rijndijk afslaan naar de opheusdenseveer voor de overstek.

Langs het natuurgebied De Blauwe Kamer en vervolgens om de Grebbeberg heen, onder de Rijnbrug door om restaurant Moeke Rhenen heen naar het fietspondje  waarmee we de rijn oversteken. We volgen het mooie Rijndijkje een tijdje waar we vervolgens uit komen in Lienden. We stempelen onze kaarten en drinken een kop koffie bij de conrtole post Café Het Wapen van Lienden. Na de koffie gaan we we via Lienden richting Ommeren, Spilbergen naar Zoelen door het Zoelerbos naar Kerk-Avezaath. Ook vandaag weer een leuke route met warm en benauwd weer. Totaal vandaag 80 km.

Na een flinke regenbui met onweer vannacht is het vandaag een heerlijke temperatuur om te fietsen en vetrekken we zondag 28 mei dan ook weer tegen een uur of negen naar Kerk-Avezaath voor de start van de Lekroute over een afstand volgens de papieren 60 km. We laten onze kaarten afstempelen en vertrekken richting Wijk bij Duurstede. We gaan over het Amsterdam-Rijnkanaal richting de veerpont naar Wijk bij Duurstede waarmee we de Lek oversteken. In Wijk bij Duurstede nemen we koffie bij de stempelpost restaurant de Engel., Van Wijk bij Duurstede vervolgen we onze weg door Langbroek naar Driebergen,

Via Doorn en door het Nationale park de Utrechtse Heuvelrug fietsen we via knooppunt 8 en daarna volgen we landelijke fietsroute LF4a langs Leersum en voorbij Amerongen. Bij Amerongen gaan we naar de veerpont Eck en Wiel de dijk weer op en bij de Pannenkoekrestaurant De Waterspiegel waar we bij de controlepost even wat eten en drinken. Na de pauze gaan we weer richting Maurik, De Woerd, Zoelen en weer naar Kerk-Avezaath, Tijden de route veel ooievaars met jongen gezien, mooie aanblik. Tegen 15.00 uur weer terug op de camping. Heerlijk weer vandaag om te fietsen totaal 83 km. De Betuwsefietsvierdagse is een echte aanrader.

Onze dochter en schoonzoon weekend van 7 Juli 2017 weg met de motorclub en aangezien wij opa en Oma dan op de kleinkinderen passen hebben we maar besloten om met de kleinkinderen dat zelfde weekend met de camper weg te gaan en Sem en Finn hadden er wel zin in en dus vertrekken we tegen 13.00 naar Camping 'T Strandheem te Opende.

Tegen 13.45 stonden we op onze plaats en de kinderen kunnen hun gang gaan en dit weekend was het dan ook voetballen en zwemmen. Fijn dat de jongens genieten en dan genieten wij ook.

Zondagmiddag 9 juli gaat Sem nog even achter zijn tablet terwijl Finn nog een duik neemt in het zwembad en tegen 13.00 uur nemen we met zijn allen een patatje met snack en rijden dan tegen 15.00 uur weer richting huis om weer op tijd weer thuis te zijn voor de thuis komst van onze dochter en schoonzoon. Altijd weer leuk om met die kereltjes weg te gaan.

Donderdag 20 Juli 2017 vertrekken we voor een weekend naar Borger naar camperplaats Nuuverstee waar we samen met Harry en Rita van de camperclub een weekend verblijven.

Vrijdag 21 toen Harry en Rita er waren zijn hebben we samen na de middag een mooie fietstocht gemaakt van Borger naar Drouwen, Gasselte, richting Rolde vervolgens naar Nooigedacht, Papenvoort weer naar Borger. Afstand 44 km.

Bij aankomst op de camperplaats onder het genot van een pilsje en wijntje wordt de fiets route door de dames voor zaterdag 22 Juli al weer uitgestippeld.

Na dat het van vrijdag op zaterdag de hele nacht had geregend stappen we zaterdag 22 Juli tegen een uur of elf op de fiets en maken wederom een fietstocht door het mooie Drenthe richting Borger vervolgens richting Exloo, De Kiel, Eeserveen, Schoonloo.

Onderweg natuurlijk ook even stukje eten in de natuur en vervolgen we weer de weg richting Schoonloo naar Ellerthaar, Westdorp, Borger en weer naar de camperplaats. Bij aankomst op de camperplaats gezellig bij praten onder het genot van een wijntje en pilsje van deze mooie fietst tochten. Wederom een geslaagd weekend.Toch nog mooi weer vandaag, 45 km op de teller

Zaterdag 26 Aug 2017 vertrekken we tegen een uur of tien naar Camping Eikenhof te Paaslo waar we samen met onze zwager en schoonzus mee doen aan een verwen fietsweek. Tegen een uur of twaalf waren we op de camping, inschrijven camper op zijn plaats en verder deze dag genieten van het mooie weer.

Zondag 27 aug 2017 maken we samen een kleine fietsroute rondom het Tjeukemeer afstand 45 km.

Maandag 28 aug vertrekken we tegen een uur of 10 en rijden vandaag de Wiedentocht over een afstand van 60 km. We gaan vanaf de camping linksaf richting Baarloo, Blokzijl richting Sint Jansklooster om vervolgens koffie te gaan drinken bij restaurant de Otterskooi.

Na de koffie vervolgen we weer onze route en fietsen richting Steenwijk , Kalenberg en weer naar Paaslo. De afstand is altijd wat groter dan op de route wordt aangegeven. 64 km vandaag op de teller met prachtig mooi weer.

Dinsdag 29 aug 2017 vertrekken we wederom tegen een uur of 10 voor de Havelterroute van 60 km. We gaan bij de camping rechtsaf richting Basse, Tuk, Steenwijk, Havelterberg, Havelte waar we bij de Rand van Havelte koffie gaan drinken. Naast het dorp ligt een oude vliegveld wat is aangelegd in 1942 door de Duitsers in de tweede wereld oorlog. Tegen het eind van de oorlog is het

door de geallieerden gebombardeerd zodat het daarna geen dienst meer deed.

Na de koffie vervolgen we onze fietsroute en komen langs een van de grootse hunebedden van Drenthe. Stoppen hier even en daarna vervolgen we weer onze route door Havelte langs de kazerne richting Uffelte, Kallenkote, Willemsoord. Willemsoord is een van de koloniën van de Maatschappij van weldadigheid. Hiertoe behoren ook de dorpen Wilhelminaoord en Fredriksoord na dat we dit gelezen hebben vervolgen we weer onze weg richting camping. Ook vandaag mooi weer 63 km.

Woensdag 30 aug 2017 geen fietsroute maar een rustdag en dat was maar goed ook want deze dag was een hele slechte dag regen en nog eens regen. Donderdag 31 aug 2017 opstaan met regen, tegen een uur of 11 klaarde het op en vertrokken we als nog op de fiets voor de Zuiderzeebodemroute van 63 km. we gaan vanaf de camping linksaf richting Motorkade, Worstdijk, Kuinre door het Kuinderbos. In het Kuinderbos stoppen we even en drinken een beetje water.

Van hier uit vervolgen we weer onze weg door het Kuinderbos richting Luttelgeest waar we bij de ANWB paddestoel 24765 linksaf moeten naar de oosterringweg waar onze koffie pauze is bij de Orchideënwinkel en forellen kwekerij. Diverse bazuins zijn hier aanwezig voor de groei van de forellen. Tegen betaling mag met hier ook vissen en de gevangen vis mee nemen naar huis. Na de koffie volgen we de provinciale weg weer richting Willemsoord en vervolgens weer naar de camping. Geen regen meer gehad vandaag en heerlijk fiets weer.

vrijdag 1 sept 2017 vetrekken we tegen een uur of 10 voor de Weerribbenroute van 61 km. Het was droog en wat wil je dan nog meer. We fietsen Paasloo  uit en gaan richting Wetering, Kalenberg Zuid waar we onze eerste koffie stop hebben bij 't Lokaal bij de brug.

Na de koffie vervolgen we weer onze tocht over smalle fietspaden en smalle bruggetjes richting Scheenesluis . De Scheenesluis is een sluis in de Scheene ten noorden van het dorpje Nijetrijne. De sluis met brug werd begin 20e eeuw gebouwd ter vervanging van een ouder bouwwerk. Bij de sluis die in het natuurreservaat Rottige Meente ligt, hoort ook een sluiswachter woning. Scheenesluis foto links onder.

Hier bij de Scheenesluis eten we een broodje en daarna vervolgen we de route richting Ossenzijl. Ossenzijl telt 500 inwoners. Ossenzijl ligt aan de Kalenbergergracht. Deze gracht verbindt De Weerribben en Kalenberg via de Linde met Friese meren. Er zijn 3 begroeïngstypen te vinden op het water, verlandingsvegetaties, rietlanden en moerasbossen. Tevens zijn veel verschillende soortenplanten vinden, zoals waterlelie, gele plomp, wilgenroosje en zonnedauw. Terug op de camping 64 km op de teller. Vandaag wederom mooi fiets weer.

Vanavond afscheid diner en morgen Zaterdag 2 sept 2017 na het ontbijt verlaten we Camping Eikenhof en rijden tegen een uur of 11 richting huis. Vanaf de camping alles zeer goed geregeld met elke avond een fantastische maaltijd. Deze fiets verwen week is zeker een aanrader en te boeken op Camping Eikenhof te Paaslo.

KCK Camperreünie groep 2010 te Schaijk van 8 september t/m 10 september 2017, dit keer georganiseerd door Janja en Rex.

Donderdag 8 september rijden we tegen een uur of 10 richting Schaijk voor de zevende camperreünie. Tegen 13.00 waren we op Charme Camping Hartje Groen. Na dat we gegeten hadden nemen we de fiets en gaan nog even naar het centrum van Schaijk.

Vrijdag 9 september bij het opstaan regen, regen en nog eens regen. We zeiden tegen elkaar hoop dat het droog is als de rest komt van de club, echter af en toe even droog en dan weer regen. Maar gelukkig was er een huiskamer en een groot tarp tent waar we gebruik van mochten maken. In de huiskamer was het best gezellig met elkaar, openhaard aan en gezellig even weer bij kletsen. Tegen 18.00 uur namen onze vast koks Rene en Eric weer hun vaste plaats in en begonnen aan de b.q.q. Ook dit zorgen de heren er voor dat we met zijn allen weer heerlijk konden genieten van de b.q.q.

Zaterdag 10 September na het ontbijt gaan we tegen een uur of elf met zijn allen een fietstocht maken richting Ravenstein. Het weer was goed en bleef goed. Onderweg krijgt Eric een lekke band en met heel veel fietsenmakers was de band ook zo weer gelapt. Onderweg drinken we nog een kop koffie met gebak.

Na de koffie vervolgen we weer ons fiets tocht en bij aankomst in het oude mooie centrum van Ravenstein maken we gebruik van een lunch. Na de lunch maken we nog even een wandeling door het oude dorpje.

Ook nemen we nog even een kijkje in de leerlooi museum en de oude koren molen, best leuk om te zien.

Bij terug komst op de camping prachtig mooi weer, we nemen met zijn allen een borrel en doen nog een potje JeudeBoule. Tegen 18.00 uur nemen we weer de fiets voor de diner in Schaijk, ook dit keer prima verzorgd.

Zondag 11 september drinken we met zijn allen in de huiskamer nog een kop koffie en maken we ons klaar voor vertrek naar de Moezel. Het was weer een gezellig weekend met deze gezellig ploeg.

WEEKJE ZEELAND.

Zondag 24 september 2017 rijden we van uit Aachen naar Zeeland over een afstand van 205 km waar we een weekje blijven in Zaamslag op camping Stropielekker vlakbij Terneuzen. Tegen een uur of 12 waren we op de camping en nemen de rest van deze dag rust. Maandag 25 september maken we een fietstocht van 55 km door bijzondere plaatsnamen o.a. Kwakkel, Vogelfort, etc en langs de Westerschelde. Veel open vlakten en met goede fiets paden. Mooie route vandaag.

Dinsdag na het ontbijt en na de koffie nemen we wederom de fiets en maken een fietstocht van 41 km richting Terneuzen. We fietsen door Magrette, Spui, Sluiskil  ( brug sluiskil ) Schapenbout via de sluizen van Terneuzen naar het centrum van Terneuzen. We nemen een kijkje in het centrum eten een broodje en vervolgen weer de weg wederom een stuk langs de Westerschelde naar de camping.

Woensdag 27 september maken we na de koffie een fietstocht van 47 km naar Axel via Luntershoek, Absdale, Koewacht, Axel en door de natuur en bossen via Magrette weer terug naar de camping

Verder doen we deze week lekker rustig aan genieten van de rust en de natuur. Vrijdag 29 september gaan we nog met 2 stelletjes van de camperclub naar de bruiloft feestje van Eric en Marianne in de vliegendehollander in Terneuzen. Zaterdag morgen 30 september regen en later droog en praten we nog gezellig bij met Janja en Rex, Jeanne en Ad zijn dan al weer naar huis. Zondag morgen 1 Oktober rijden we om 8 uur via de Westerschelde tunnel richting huis over een afstand van 391 km. Tegen 13.30 uur waren we thuis. Mooi weekje gehad in Zeeland.

Vrijdag 13 Oktober 2017 gaan we nog een weekendje naar Wilp waar we een langweekend verblijven op Kampeerhoeve Bussloo. Bij aankomst en na de rondleiding door de vriendelijke eigenaresse reden we de camper achteruit naar de camperplaats, even stoppen om de fietsen er af te halen en we lopen weer naar voren en we ruiken een enorme diesel lucht, m.a.w. de camper lekte diesel, camper toch maar op zijn plaats gezet. NKC gebeld en die heeft ons door verbonden met de SOS voor een monteur. Binnen een half uur was de monteur aanwezig en die constateerde dat de brandstof pomp/filter stuk was want bij het lopen van de camper zag je de diesel er uit stromen. Echter geen onderdelen bij zich en werd er een afspraak gemaakt met de Fiat dealer in Apeldoorn. Na de middag toch nog even een fietsroute gemaakt rondom het natuurgebied van Bussloo/Wilp.

Zaterdag 14 Oktober maken we na de koffie nog een mooie fietstocht rondom Wilp, Twello, Teuge etc. Na de middag komen Jana, Rex, Loek en Els ook aan op de kampeerhoeve. We kletsen gezellig bij en genieten nog van het prachtig mooi weer.

Zondag 15 Oktober maken we samen een wandeling rondom het natuur gebied. Ook vandaag prachtig mooi weer en de natuurgebied werd dan ook druk bezocht.

Bij terug komst op de kampeerhoeve genieten we nog met zijn allen van het mooie weer onder het genot van een drankje. Heerlijk.

Maandag ochtend 16 Oktober na het ontbijt rijden we even na 9 met zijn allen naar de Fiat dealer in Apeldoor waar onze camper gerepareerd gaat worden. We worden vriendelijk ontvangen en de camper wordt dan ook direct gerepareerd. Tijdens de reparatie wordt ons koffie aangeboden en waar we natuurlijk ook gebruik van maken. Ok nemen we nog even een kijkje in showroom genoeg te zien en te koop. Na een uurtje ongeveer was de camper weer klaar rekenen af en gaan vervolgens met zijn allen naar de camperplaats in Hattem aan de haven, mooie camperplaats met alle voorzieningen.

Nadat we met zijn allen de camper op zijn plaats hadden gezet stoeltjes naar buiten, nemen een lekker bak koffie en na het middag eten maken we met zijn allen nog een wandeling naar de gezellige stad van Hattem .Ook  vandaag met dit mooie weer ontzettend  druk in Hattem.

Na de wandeling bij terugkomst genieten we ook vandaag nog even weer van het prachtige mooie weer. Lekker buiten zitten. Ook zagen we nog een oude Commer staan,  de vroeger van bezorg auto's van Van Gend en Loos omgebouwd naar een camper. Deze is van 1971, prachtige om te zien.

Dinsdag morgen 17 Oktober na het ontbijt rijden we met zijn allen naar Camperbedrijf De Jong In Hattem waar Rex wat meer informatie wilde hebben inzake technische onderdelen tot betrekking van de beladen camper, wat zijn de mogelijkheden etc etc etc. We zijn met zijn allen weer een stuk wijzer geworden. Ook lopen we nog even de campershop en kopen nog een NKC schoonmaak pakket. Drinken nog een kop met zijn allen met een broodje en rijden dan richting huis. Het seizoen zit er voor ons op. Komende week een vocht controle daarna de camper wassen en in de was of te wel winterklaar maken en dan de camper onderdak. We hebben ondanks af en met ups en downs toch een mooi seizoen gehad. En op naar 2018.