van Joop en Marie Kuipers

Pinksteren 2020 lang weekend naar camperplaats Kale Duinen in Elslo. Mooie camperplaats met alle voorzieningen maar door de Corona waren de toiletten en douchen gesloten. Geen probleem tenslotte hebben we alles aan boord. Door dat mijn vrouw de achilespees had gescheurd konden we weinig doen maar het was prachtig mooi weer en we konden lekker buiten zitten.

Weekend na Pinksteren reizen we donderdags naar Borger waar we vier nachten verblijven op camperplaats Nuverstee, een gezellige en mooie

camperplaats met alle voorzieningen. Prima plek om hier vier nachten vol te houden aangezien mijn vrouw nog niets mag doen met haar voet en nog steeds moet rusten en daarom pootje maar weer in de lucht.

Voordeel voor mijn vrouw, ze heeft wel veel aanspraak en natuurlijk hadden we prachtig mooi weer.

Vrijdag na het middag eten en de afwas maak ik even een fietstocht door de bossen rondom Borger en langs mooie heidevelden. Mooie route maar geen grote route 26 km.

Vrijdagavond maar eens lekker eten op het terrasje van de camperplaats, heerlijk sate stokjes nou ja zeg maar sate stokken en wat waren ze heerlijk met gebakken aardappelen en friet. Na afloop ging een boeren ijsje er ook nog wel in. Zondag vertrekken we weer naar huis, ziekenhuis bezoek a.s. maandag van mijn vrouw.

Woensdag 15 Juli vertrekken we tegen een uur of 11 naar Lhee naar de nieuwe camperplaats Stee in Lhee. Tegen de middag kwamen we aan op de camperplaats, mooie camperplaats met 60 plaatsen. Plaatsje uitzoeken en betalen via automaat. Alle voorzieningen aanwezig en mooie ruime plaatsen.

Na de middag komen onze oude buren uit Emmen die op camping Sonnevack vertoeven nog even op de koffie bij ons, altijd leuk om even weer bij te kletsen.

Donderdag 16 Juli na het ontbijt tegen een uur of 11 maken we een kleine fietstocht want mijn vrouw mag weer een beetje fietsen door het bos en langs het kloosterveld dat omringt is door prachtig natuur. We komen uit in Dwingeloo op de brink en drinken hier op een terrasje een heerlijke kop koffie. Tegen een drie waren we weer terug bij de camper. 30 Km vandaag.

Vrijdag 17 juli ook weer prachtig mooie weer en ontbijten dan ook weer lekker onder de luifel en na wat werkzaamheden vertrekken we weer op de fiets voor een fiets tocht door de bossen van Dwingeloo richting Ruinen en zo weer naar de camper. 36 km was iets te veel voor mijn vrouw, kreeg wat voet klachten.

Zaterdag 18 juli maken we wederom een fietstocht en dit keer rondom Lhee richting de telescoop van Astron. Wat opvalt dat er veel borden staan met ontzettend veel informatie.

Nadat we wat informatie borden hadden gelezen vervolgen we onze weg door de bossen en langs de nog veel uitgedroogde heide velden waar toch nog veel schapen aan het grazen waren. Nadat we ongeveer 15 km gefietst hadden besloten we even te rusten en nemen een plakje koek. De route was zo gepland dat we nog even uit komen op de brink in Dwingeloo. Altijd gezellig. Tijd voor een pilsje.

Zondag 19 Juli nemen we een rustdag en vermaken we ons best bij de camper en maken we tegen de avond de luifel een beetje schoon en draaien deze in de cassette want maandag 20 Juli vertrekken we na het ontbijt tegen een uur of tien naar Nieuw Leusden naar camperplaats Vechtdal voor zien van alle voorzieningen.

Dinsdag 21 juli gaan we hier de omgeving een beetje verkennen en doen wat boodschappen en doen het verder deze dag rustig aan. Woensdag 22 Juli nemen we fiets en maken een tocht door Nieuw Leusden door bos en langs veel water met bloeiende planten. 28 km vandaag.

Donderdag 23 juli was het koud en miezerig weer en maken we toch nog een kleine fietstocht richting Staphorst, door Staphorst en vergeleken met 20 jaar terug is Staphorst enorm uitgebreid. Wat ons opviel was dat er niet heel veel klederdracht wordt gedragen.

In Staphorst drinken we bij hotel Waanders een heerlijke kop koffie met een heerlijke gehaktbal. Hier gingen we eerder als we met de kinderen en caravan op terug reis waren naar huis altijd onderweg eten en toen ook altijd een gehaktbal. Vrijdag 24 Juli vertrekken we uit Nieuw Leusden wat vrouw moet 27 juli weer voor controle naar het ziekenhuis.

Zondagmorgen 9 augustus gaan we tegen een uur of 10 naar Wijster naar camperplaats Grondels te Wijster waar Janja en Rex van de camperclub waren i.v.m. hun vakantie want ook zij blijven dit jaar in Nederland i.v.m. corona. Tegen een uur of 11 waren we dan ook op de camperplaats. Deze camperplaats is midden in de natuur maar dan ook letterlijk in de natuur. Schitterend heeft ook wel wat. Leuk om elkaar weer eens te zien en eens weer lekker bij te kletsen. Prachtig mooi weer, luifeltjes uit en maar praten en nog eens praten. Tegen een uur of half 12 naar bed.

Maandagmorgen 10 augustus na een heerlijke nachtrust ( Rex heeft geen heerlijke nachtrust gehad want die ging op jacht naar neefjes ) en ontbijt met warme broodjes bij Janja uit oven van de camper maken we een fietstocht door de bossen van Dwingeloo en zoeken Janja en Marie ondertussen naar Geo-cachen.

Onder tussen dat de dames aan Geo-cachen aan het zoeken zijn genieten Rex en ik nog even van onze rust en de mooie natuur. Onderweg eten we nog even een boeren ijsje. Mooie fietstocht gemaakt van dik 30 km. Bij de camper drinken we samen een biertje en fris.

Dinsdagmorgen 11 augustus vertrekken Janja en Rex tegen een uur of 10 weer naar huis want hun vakantie zit er op. We zouden ook eerst naar huis gaan maar hebben toch maar besloten om nog een nachtje te blijven. We maken die dag nog een fietstocht en bij terug komst draaien we de camper even zodat we wat meer in de schaduw zitten. Woensdagmorgen 12 augustus waren we tegen de middag thuis. Prachtige dagen gehad met Janja en Rex,

Zaterdag 17 oktober gaan we wederom een lang weekend weg met Janja en Rex naar Voorts waar we elkaar treffen bij de camperplaats De Kolke. Tegen de middag kwamen we aan op de camperplaats drinken een kop koffie en praten wat bij.

Nadat we een broodje hebben gegeten lopen we  naar Landgoed Beekzicht een kleine tien minuten vanaf de camperplaats.

Landgoed Beekzicht is een mooi park om door te wandelen met heel veel informatie borden over het landgoed. Op de terug weg kijken we nog even bij de gedenk steen van de  tweede wereld oorlog 1943.

Zondag na de middag maken we met Janja en Rex een fietstocht want we gaan Geo-cachen en we

hebben er best wel veel gevonden. Onderweg maken we nog even een foto van het echtpaar Zwaan. Al met al hebben we een kleine tien kilometer gefietst en onderweg in het centrum van Voorts staat ook nog een mooi stukje kunstwerk, wat dit inhoud durf ik niet te zeggen en even foto maken.

Maandag 19 oktober maken mijn vrouw en ik een fietstocht rondom Voorts drinken onderweg een kop koffie van eigen huis want alle horeca gelegenheden zijn gesloten.

Ook komen we door het natuurgebied Busloo en tegen 16.00 uur zijn we weer terug bij de camper. Op de fietsroute kaart staat 44 km maar al met al was het 51 km. Even later komen Janja en Rex ook weer terug van Geo's zoeken en we drinken gezellig een borrel.

Dinsdag 20 oktober verlaten we tegen een uur of tien Voorts om nog voor een dagje en nachtje naar Zutphen te gaan op de camper parkeerplaats aan het water. Volgens de navigatie zou het ongeveer 8 km zijn om naar Zutphen te gaan maar door een weg omleiding is het toch nog bijna 30 km geworden.

Na de middag wandelen we met zijn allen naar het centrum van Zutphen en Janja zoekt onderweg wat Geo's en wandelen we langs de stadsmuren en doen nog wat boodschappen en gaan dan weer naar de camper. Doordat het regende blijven we de avond in de camper.

Woensdag 21 oktober na het ontbijt en tegen een uur of tien nemen we afscheid van Janja en Rex na een paar fijne dagen rijden we naar huis. Voor dit jaar zit het er op de komende weken camper wassen en in de was zetten, wegen belasting schorsen en op naar 2021.