van Joop en Marie Kuipers

Dinsdagmiddag 10 september vertrekken we tegen 16.00 uur richting Greven waar we overnachten op de camperplaats marina om vervolgens onze reis woensdag 11 september voort te zetten naar de Moezel. Afstand vandaag 224 Km. Na een heerlijke nacht slapen vertrekken we 11 september tegen 8.00 uur naar Koblenz-Güls waar we even na 12.00 aan komen op camping/camperplaats Güsler Moselbogen, afstand vandaag 264 km. Prachtig mooi weer vandaag.

Vandaag donderdag 12 september nemen we na de koffie onze fiets en maken een fiets tocht langs de Moezel richting Winningen. Winningen is de belangrijke Riesling-Wijndorp.

We drinken in Kobern-Gondorf een heerlijke kop koffie en na de koffie wandelen we nog even door Kobern-Gondorf.  Het slangachtige beeld op middeleeuwse marktplaats met zijn mooie vakwerkhuizen noemen ze de Tanzelwurm. We vervolgen we onze fietstocht langs de Moezel naar Lehem. Ook weer prachtig mooi weer vandaag.

Tegen 13.00 uur komen we aan in Lehmen waar we bij een klein broodjes/cafeetje een heerlijk broodje eten en daarna ook hier even het dorpje gaan verkennen. Als je de dorpjes even inloopt zie best leuke vakwerkhuizen, kastelen, muur beschilderingen etc.

Vrijdag 13 september na het ontbijt verlaten we Koblenz-Güls en rijden langs de Moezel naar Ellens-Poltersdorf  waar we tegen 11 uur aan komen op de camping Happy Holiday tegen over het mooie plaatsje Belstein. Op deze camping een pipo wagen als receptie.

Na de middag tegen een uur of twee gaan we met het pontje naar de overkant van de moezel naar het mooie plaatsje Belstein. Het is een leuk klein dorpje met 131 inwoners. Vandaag mooi muziek in Belstein. Boven bevindt zich de Sint Jozef Kerk een voormalige kloosterkerk. De kerk is te bereiken via een steile trap of wandelen via een steile helling. Boven bij de kerk een mooi uitzicht over de Moezel.

Zaterdag 14 september na het ontbijt nemen we weer de fiets en fietsen langs de Moezel richting Cochem, in het plaatsje Ernst is een rommelmarkt gaande waar we natuurlijk ook even een kijkje nemen. We vervolgen onze route naar Cochem. Cochem altijd gezellig en weer lekker druk en ook hier weer Nederlandse muziekband met weer prachtig mooi weer.

Zondag 15 september verlaten we Poltersdorf en rijden een stukje verder naar Sankt.Aldegrund waar we mooi op tijd aankomen op de camperplaats want er rijd net een Engels echtpaar weg waardoor we een mooi plekje aan de Moezel hebben.

Na de middag na het eten wandelen we even het oude dorpje in dat stamt uit de jaren 1500/1600 en bezoeken we nog even een schitterende wijnkleder. Marie kijkt even welke soorten wijn er allemaal zijn. Prachtig mooi weer vandaag en dan gaat een sorbetje er wel in met dit mooie weer.

Maandag 16 september fietsen we na de koffie langs de Moezel richting Zell drinken hier een lekker kop koffie en kopen hier enkele flessen wijn om vervolgens onze weg via Bullay weer terug naar de camper.

Dinsdag 17 september na het ontbijt verlaten we tegen half 10 de camperplaats in St.Aldegrund om naar Traben te rijden voor onze volgende stop op de camperplaats in Traben (Trabach) Bij aankomst wordt elektronisch aangegeven hoeveel camper  plaatsen er nog vrij zijn, in ons geval nog 6 plaatsen. Bij het oprijden van de camper plaats heb je ook elektronische kenteken registratie en bij het afreken toets je op je kenteken en klaar. Nadat de camper op zijn plaats stond drinken we buiten een kop koffie en na de koffie doen we wat boodschappen bij de Aldi in Traben. Bij terug komst staat er een prachtige VW Camper  op de camperplaats, de een zegt het is de VW T1 en de ander zegt de VW T2 zelf weet ik het niet, maar wel mooi.

Woensdag 18 september na het ontbijt en afwas nemen we na de koffie de fiets en maken een fietstocht van Traben naar TrabenTrabach, Wolf, Lösnich, Erden en aan de overkant van de Moezel weer terug naar de camper.

Donderdag 19 september vertrekken we op tijd uit Traben naar de camperplaats in Graach vlak bij Bern Kastelkeus omdat dit ook een gewilde camperplaats is. Bij aankomst niet veel plaatsen vrij en hebben dan nog een plekje op de tweede rij, we staan net en dan gaan de buren tegen over ons weg en nemen dan vervolgens hun plekje in direct aan de Moezel.

Vrijdag 20 september na het ontbijt en weer met mooi weer pakken we onze fiets en fietsen langs de Moezel via Graach, Andel, Mülheim, in Mülheim drinken we een kop koffie. Na de koffie vervolgen we onze weg naar Brauneberg, Wintrich, Minheim.

Bij Minheim de brug over en fietsen we de overkant van de Moezel richting Kesten, Lieser. In Lieser nemen we een heerlijke kop goed gevulde coulasch soep. Na de soep fietsen we naar Ber kastelkeus, Graach en zo weer naar de camper.

Zaterdag 21 september doen we rustig aan en gaan na de middag nog even op de fiets naar Bernkastel Keus. Altijd even weer leuk om door te wandelen.

Zondag 22 september vertrekken we na het ontbijt en kleine werkzaamheden tegen een uur of 10 naar Riol waar we gaan staan op de camperplaats Triolago. Tegen een uur of 11 rijden we dan ook de camper plaats op. Camper op zijn plaats en genieten vandaag van het mooie weer.

Maandag 23 september pakken we onze fiets en maken een fietstocht langs de Moezel van Riol naar Detzem waar we even een kijkje nemen bij de grote sluis. Altijd leuk om even te zien hoe het allemaal werkt bij de grote sluizen.

We fietsen verder naar Thörnich, Köwerich, Leiwen naar Neumagen Drön waar we bij de bakker een broodje kaas eten en gaan daarna  via de overkant van de Moezel een deel terug om vervolgens weer op de route naar de camper te gaan.

Dinsdag 24 september vertrekken we tegen een uur of 9 weer richting huis en rijden we dit keer via de snelweg naar Lahnstein waar we op de camperplaats willen gaan staan. Na ongeveer 60 km snelweg afsluiting richting Koblenz. We rijden door en de volgende oprit ook weer snelweg afsluiting dan maar via de B wegen en ongeveer tegen 13.00 uur waren we in Lahnstein. Afstand 130 km een uur later dan geplant. Camper op zijn plaats en broodje eten en tijdens het eten begon het te regenen. Na de middag werd het droog en maken we nog een wandeling naar het oude stads centrum van Lahnstein. Eten bij de visboer een bakje kibbeling en gaan we weer naar de camper.

Woensdag 25 september heeft het de hele nacht geregend maar tijdens het eten werd het droog en pakken we tocht nog even de fiets en fietsen dan langs de Rijn richting Limburg.

Donderdag 26 september verlaten we na het ontbijt tegen een uur of 9 Lahstein en rijden via de snelweg naar de camperplaats Marina te Greven en kwamen dan ook tegen 13.30 uur aan in Greven over een afstand van 267 km. We zetten onze camper mooi aan de Ems kanaal en hebben een mooi uit zicht op de voorbij varende schepen. Vrijdag 27 september regen, regen, en nog eens regen. Zaterdag 28 september wederom regen maar tegen een uur 2 na de middag werd het toch weer droog en zonnig. Dan nog maar even lekker buiten zitten. Zondag 29 september wederom regen en we vertrekken dan ook  tegen een uur of 9 richting huis. Gaan nog even bij broer langs in Nieuw Schoonebeek voor de koffie en eten daar ook een heerlijke bord soep en dan op naar huis.

Tegen 14.00 uur waren we dan ook thuis. Al met al een leuke route gemaakt langs de Moezel. Bijna over al konden we op camper plaatsen staan. We hebben de grootste gedeelte via B wegen gereden en zoveel mogelijk langs de Moezel. We hebben bijna 3 weken prachtig mooi weer gehad op de laatste 4 dagen na.