van Joop en Marie Kuipers

Paasweekend 15 t/m 18 april 2022 vertrekken we tegen een uur of 11 naar Borculo Camperplaats 't Drommerholt waar we een weekend arrangement hadden geboekt. We komen na de middag aan en na dat onze camper op zijn plaats stond en na dat we wat gegeten hebben wandelen we nog even naar het centrum van Borculo.

Tijdens de wandeling kijk vanaf de viaduct  over de camperplaats 't Dommerholt. Borculo heeft een mooi oud gezellig centrum met een brandweer museum. Leuk om even door te wandelen.

Zaterdag 16 april 2022 na de koffie pakken we de fiets en maken een fietstocht via Borculo langs de houtmolen Agneta naar Leostichting , Kooivelden, Ruurlosebroek, Slootsdijk, Wissinkhoek richting Ruurloo. In Ruurloo drinken we een heerlijk kop koffie en na de koffie fietsen we weer richting Borculo door de duinen naar de camperplaats. Tegen 20.00 uur gingen we nog met een aantal stelletjes rondom het kampvuur zitten, gezellige avond gehad.

Zondag 17 april 2022 eerste paasdag hebben we een heerlijk paasontbijt en na de middag om 13.00 uur stond er voor ons een heerlijke brunchbuffet te wachten. Na de brunch pakken we nog even de fiets

en fietsen we via Borculo naar Respelhoek dan via De Horst naar Geesteren. In Geesteren drinken we wat en vervolgens onze weg richting Gelselaar naar Nettelhorst en via Respelhoek waar naar Borculoo naar de camperplaats. Ook deze avond weer gezellig bij het kampvuur gezeten. Maandag 18 april 2022 rijden we tegen een uur of 12 richting Schoonebeek voor de verjaardag van mijn broer.

Fietsdagen Mei 2022

Donderdag19 mei 2022 vertrekken we naar de Veluwe naar Nunspeet camperplaats De Zwaan voor onze tussenstop naar Alblasserdam. Tegen de middag komen we aan zoeken een plaatsje en genieten die middag nog van het mooie weer.

Vrijdag 20 mei 2022 maken we een fietsroute De Beekhuizerzandroute vanaf de camperplaats door Onder de Bos richting Hulhorst, door het Leuvenumsebos

richting het Beekhuizerzand, dit wordt ook wel de kleine woestijn genoemd. Het hele gebied is 200 ha. Het gebied ligt tussen 't Harde en Hulhorst. Prachtig gebied.

Vanaf Hulhorst fietsen we naar Nunspeet weer naar de camperplaats. 40 km

Zaterdag 21 mei 2022 verlaten we camperplaats De Zwaan om onze weg te vervolgen naar Alblasserdam  waar we mee ook mee gaan doen aan de Alblasserdamse fiets vierdaagse. Even na de middag komen we aan op SVR camping Giessenwaard te Noordeloos.

Zondag 22 mei genieten we van deze mooi warme dag en genieten van een heerlijke bbq.  Maandag 23 mei doen we na de middag in Noordeloos wat boodschappen en maken nog een kleine fietstocht.  Dinsdag 24 mei stappen we op de fiets en maken een fietstocht van Noordeloos naar Hoornaar richting Hoogblokland naar Arkel

via Arkel naar Riet Veld, Nieuwland en door naar Meerkerk en via Den Dool weer naar Noordeloos. Af en toe een stevige wind en een beetje regen onderweg maar al met al een mooie route, 36 km.

Woensdag 25 mei 2022 start Alblasserwaard fiets vierdaagse. De start is in Hoornaar 3 km vanaf de camping. We vertrekken voor onze eerste route om 9.30 uur en fietsen via Hoornaar richting Nederslingerland, Goudriaan, Langerak, Nieuwpoort in Nieuwpoort drinken we koffie met een heelijke koek.

Na de koffie vervolgen we onze weg via Nieuwpoort naar Ameide waar we via een pondje naar Lopik

van Lopik naar Cabauw richting Schoonhoven in Schoonhoven weer pondje over naar Nieuwpoort en daarna weer richting Amede, Meerkerk en Hoogblokland weer door naar Hoornaar 45 km.

Donderdag 26 mei 2022 Hemelvaartsdag starten we wat vroeger met de fietsroute aangezien we bezoek krijgen na de middag. We starten wederom in Hoornaar richting Heien dan richting Overboeikop bij de schaapskooi richting Schoonrewoerd richting Leerbroek, Nieuwland, rustpunt bij de camping de Grinduil en daarna door naar Arkel en via Hoogblokland naar Hoornaar 45 km. Minder mooie route geen foto's ook dat hoort er bij. Vrijdag 27 mei 2022 starten we tegen 10 uur onze fietsroute met mooi weer vanuit Hoornaar naar Goudriaan naar onze eerste stempelpost.

Na de koffie vervolgen we onze weg richting Achterland naar Brandwijk waar we weer een stempelpost en rust punt hebben bij een boeren winkel waar we koffie drinken met een eigen boeren zelfgemaakte appelflap, Heerlijk. Na de koffie vervolgen we onze tocht door het dorpje Bleskengraaf

Na Bleskengraaf en na ongeveer 10 km komen we bij stempelpost en rustpunt bij de oude Meulen van Vuilendam. Het is inmiddels bijna half een en drinken we hier een kop koffie met een broodje kroket. Na de lunch vervolgen we onze tocht weer en na ongeveer 8 km komen we langs een zuivel boerderij winkel en hier kopen we kaas, grilworst en boeren vla. We fietsen hierna langs de andere kant van het Molengraaf naar Giessenbrug en weer naar Hoornaar. Mooie route vandaag. 47 km.

Zaterdag 28 mei 2020 starten we tegen een uur of 10 voor de laatste fiets vierdaagse dag van Hoornaar naar Giessenbrug door het centrum van Giessen langs de oude kerk naar Hardinxveld Giessendam en onze eerste stempelpost en rustpunt was bij Museum de koperen knop. Na de koffie door naar Wijngaarden langs ijsboerderij 't koeienstalletje langs het spoor richting Sliedrecht, over de Merwede brug en langs het Merwede kanaal richting Schoonhoven dan richting Schelluinen via lage Giessen weer naar Hoornaar. Deze route was minder mooi. 53 km.

Alblasserdam typisch Hollands landschap. Het eeuwenoude groene landschap is dan ook zeker een bezoek waard. Ontdek de schilderachtige dorpjes en eindeloze groene weiden. We hebben ons prima vermaakt.

Herman Bos

Dag Joop en ook Marie,
Mooi om zo een oude buurjongen van de Bargerweg te volgen. Ook wij trekken al jaren met de camper rond door binnen en buitenland. Nu al weer voor het derde jaar in juni door Nederland. Morgen weer naar huis. B.o.veld. begonnen in Sneek,toen naar Akersloot, Oudewater, Maasbommel, en nu in Ootmarsum. Gr, Herman en Gea Bos

Zondag 29 mei 2022 verlaten we tegen de middag Noordeloos om vervolgens naar Noord Limburg te rijden naar RVS Camping 'T Vossenveld te Egchel waar we tegen 13.30 uur arriveerden. Mooi camping en we hebben een mooi plekje. We zetten de boel op en maken er weer een mooie dag van. De bedoeling was camperplaats Kessel maar deze was volgeboekt.

Maandag 30 mei 2022 maken we een fietstocht richting Panningen, hier drinken we een kop koffie met een stuk Limburgse vlaai er bij heerlijk. Na de koffie gaan we via Panningen naar Helden door de Heldense bossen naar Egchel weer naar de camping. Mooie route 28 km.

Dinsdag 31 Mei 2022 hadden we een fiets route in de planning maar door slecht weer stellen we deze uit. Na de middag tegen een uur of twee was het droog en gaan we nog even op de fiets naar Panningen om boodschappen te doen. Woensdag zijn de weersberichten goed. Vandaag 15 km.

Panningen.

Woensdag 1 Juni 2022 is het mooi weer en na dat we buiten hebben genoten van ons heerlijke ontbijt gaan we na de afwas en andere kleinigheden stappen we tegen 10 uur op de fiets richting Panningen. In Panningen drinken we een kop koffie. Na de koffie lopen we over de markt en kopen er wat fruit en vervolgen we onze fietstocht via Koningslust naar Maasbree waar we heerlijk geluncht hebben. Maasbree valt op zich een beetje tegen hadden we meer van verwacht. Van Maasbree richting de Kesselse Bergen en weer een stuk door de Heldense Bossen naar Egchel naar de camping. 36 km

Donderdag 2 Juni 2022 wederom een prachtige dag en we maken weer een fietstocht van Egchel naar Kessel waar ook een prachtig kasteel staat Kasteel De Keverberg maar helaas op maandag gesloten. Kessel heeft niet echt een centrum en ook veel restaurants waren op maandag gesloten om de hoek bij de marktplein toch nog koffie kunnen drinken met een heerlijk stukje vlaai bij de koffie.

Na de koffie fietsen we door Kessel  en gaan met het pondje de Maas over en fietsen zo vervolgens langs de Maas naar Reuver met een gezellig klein centrum. Inmiddels is het 12.30 uur en tijd voor een lunch en eten hier in Reuver een heerlijke uitsmijter met zelf gebakken bruin brood, heerlijk. Na de lunch fietsen we door een mooie woonwijk naar het pondje waar we de maas weer oversteken naar

Kessel. Fietsen langs de Maas Kassel-Eik langs camperplaats Kessel over de Egcheleheide weer richting Egchel naar de camping.

Vrijdag 3 Juni 2022 hebben we geen fietsroute maar een wandel route uitgestippeld vanaf achter op de camping door het hek naar het bos mooie wandeling kleine 8 km. Zaterdag 4 Juni 2022 na het ontbijt pakken we de fiets en maken een fiets tocht door het Leudal. Vanaf de camping langs het Kanaaldijk, Heibloem-Heide naar Roggel waar een een kop koffie drinken met een heerlijk stukje vlaai er bij.

Na de koffie vervolgen we onze weg verder door het Leudal en komen onderweg een oude watermolen en een oude graanmolen tegen De Leumolen.

Via het Leudal fietsen we door naar Nunhem naar Neer gefietst waar we hebben geluncht. Na de lunch fietsen we weer een stuk door de Heidense bossen weer naar de camping in Egchel.

Zondag 5 Juni 2022 eerste pinksterdag regen regen dus niets ondernomen. Maandag 6 Juni 2022 tweede pinksterdag wilden we naar de pinkstermarkt in Panningen gaan maar wederom slecht weer. Na de middag tegen 16.00 uur de zijwanden van de luifel schoongemaakt en opgeruimd voor vertrek morgen. Dinsdag 7 Juni 2022 rond de elf uur verlaten we na negen mooie dagen Egchel en  rijden naar Otterloo SVR Camping 'T Kikkergat waar we tegen 13.30 uur aan komen.

Nadat we ons aangemeld hebben en de camper op de camperplaats hadden neer gezet inspecteren we even de camping. De oude kleding is verstijfd in cement prachtig. Na de koffie nog even boodschappen doen in Otterloo 2 km van de camping.

Woensdag 8 Juni 2022 na het ontbijt maken we een fiets tocht via Otterloo door het Roekelosebos vervolgens langs de Ederheide door het Edensebos naar Ede.

In Ede wandelen we door het centrum en vervolgens maken we gebruik van een lunch bij Bakker Bart.

Ede

Na de lunch vervolgens we onze weg langs de Krelische Plas en de heidegebied Drieberg. Langs loslopende wilde paarden verder door het bos de Ginkel over het Mosselpad  en door het Otterlose buurtbos weer naar de camping/camperplaats. De Veluwe heeft prachtige fietsroutes. Vandaag 35 km. Donderdag 9 Juni 2022 verlaten we tegen een uur of elf om vervolgens naar huis te rijden. Mooi vakantie gehad in Nederland.

Vrijdag 15 Juli 2022 vertrekken we tegen half 10 naar Camperplaats Kuikhorne in Westereen. Een mooie camperplaats aan de haven. Plaats voor 50 campers. Tegen half elf waren we op de camperplaats en nog plaats genoeg. Na de middag fietsen we even naar het dorpje Westereen om wat boodschapjes te doen en uiteraard eten we heer ook even een bakje kibbeling, heerlijk.

Zaterdag 16 Juli 2022 na het ontbijt nemen we fiets en fietsen via een knooppunten route langs het kanaal naar Dokkum.

Na 17 km gefietst te hebben komen we aan in Dokkum en drinken een heerlijk kop koffie met een stukje aardbeientaart op het terras van de zeilboot die van een van de restaurant houders is.

Na de koffie wandelen we eerst langs het water richting het gezellige centrum van Dokkum.

In het centrum van Dokkum waar ze het op de camperplaats over hadden staat een ijsfontein die hoe kan het anders ijs aan vriest. Leuk om even te zien.

Inmiddels is het bijna 13.00 uur en tijd om even wat te gaan eten. Na dat we gegeten hebben wandelen we langs de mooie oude gebouwen en kerken. Kopen nog wat kleding in Dokkum en fietsen dan weer richting Kuikhorne. Tegen 15.00 uur waren we weer bij de camper. 34 km totaal vandaag.

Zondag 17 Juli 2022 maken we vanaf de camperplaats een kleine fietstocht richting Westereen naar Twijzelerheide naar Twijzel, Jistrum, Noordburgum langs een groot waterpark wat nog in aanbouw is. Tegen 14 uur weer terug op de camperplaats, Kleine route vandaag 24 km.

Tegen 15.30 zetten we de bbq aan genieten we van het mooie weer en en de heerlijke stukjes vlees van de bbq onder het genot van een drankje. Heerlijk.

Maandagmorgen 18 Juli 2022 verlaten we al vroeg camperplaats Kuikhorne om door te rijden naar de camperplaats aan het Prinses Margriet Kanaal te Burgum. Bij aankomst hadden we geluk er was nog een plaatsje vrij aan het water. Naast de camperplaats staat een groot klimrek kom je met kinderen dan hoeven deze zich hier niet te vervelen.

Tegen een uur of elf nemen we de fiets en fietsen nog even naar het centrum 1,5 km van de camperplaats om nog even wat boodschappen te doen. Bij terug komst lekker genieten van deze mooie warme dag. Hier varen veel bootjes en scheepsvaart de het Prinses Margriet Kanaal. In de avond kwam de beheerster langs voor het innen van de stageld en die gaf ons een tip voor een mooie fietsroute.

Dinsdag 19 juli 2022 vroeg op gestaan want het werd warm of te wel bloed heet vandaag en we wilden toch even een fietstocht maken. We maken de fietstocht die de beheerster ons als tip gaf de route genaamd Zonnepontje. Deze start van uit het centrum van Burgum knooppunt 62 naar Süwald.

In Süwald nemen we het pondje om de Prinses Margriet Kanaal over te steken. De bootsman zei dat deze Prinses Margriet Kanaal honderden km lang was in onze vaar richting ging het kanaal naar Delfzijl. Er is trouwens ook een mooie camperplaats in Süwald.

Eenmaal aan de overkant fietsen we langs het water richting Earnerwoude. We wilden in Earnerwoude wat eten en drinken maar helaas alle restaurants gesloten en dat in de vakantie periode. Gelukkig de plaatselijke supermarkt naast de camping was wel open en hier zit ook een klein restaurantje en hier hebben we koffie gedronken en een broodje gegeten. Na de lunch vervolgen we weer onze tocht weer en gaan richting Garyp naar Burgum waar we weer terug zijn bij de camper. Mooi weer op tijd terug bij de camper met deze hitte en met een heerlijk verkoeling aan het water. 'S middags kwam de beheerster nog langs met voor iedereen een heerlijke magnum. 28 km vandaag.

Vrijdag 19 Augustus vertrekken we tegen een uur of 9 naar Bergeijk naar camping 'tTabakspad waar we één nacht blijven om op zaterdag 20 augustus s' morgens een kopkoffie te gaan drinken bij Els van Wijngaarden en na de koffie door te rijden naar Uden.

Na een heerlijke paar kopje koffie gedronken te hebben bij Els rijden we tegen 12 uur richting Uden waar we onze jaarlijkse camper reünie hebben georganiseerd door Janja en Rex op camping Bedaf Hofke waar we aan komen tegen 13.00 uur. Hier blijven we 8 nachten.

We melden ons en krijgen eerst een kop koffie aangeboden door gastvriendelijk camping eigenares, zetten onze camper op zijn plaats en gaan eerst een broodje eten. Na het eten brengen we de fietsen naar de grote schuur waar ze gratis mogen staan en je kunt hier je e-bike opladen. Een wand hangt vol met gebruikte kloppen, leuk bedacht.

Zondag 21 augustus blijven we lekker bij de camper en Maandag 22 augustus gaan we tegen een uur of 10 op de fiets naar het centrum van Uden 3 km vanaf de camping naar de weekmarkt. Dinsdag morgen 23 augustus pakken we de fiets en maken een fietstocht de Maashorstroute over het slingerpad.

We blijven het slingerpad volgen door het prachtige natuur gebied en nemen even een rustmoment op het mooie gemaakte bankje, vullen onze waterfles bij de waterkraan direct naast het bankje, ideaal vooral met dit warme weer.

We vervolgen onze fietsroute door de Maashorst en deze route is nogal uitgestrekt waar we ook loslopende paarden tegen komen even wachten dat ze overgestoken zijn om onze weg weer te vervolgen. Bij de boswachter drinken we een heerlijke kop koffie met een stukje gebak. Na een gesprek met de boswachter was deze koffie tent net drie dagen geleden geopend, ideaal langs deze prachtige fietsroute. Na de koffie fietsen we weer richting de camping en 33 km vandaag genoeg met dit warme weer.

Woensdag 24 Augustus na het ontbijt en de afwas fietsen we vandaag de Hoge Wijst route, Deze route ging de eerste 10 km door woonwijken en industrie gebied . Tijdens onze fietstocht komen we langs het Belgisch Oorlog Slachtoffers monument.

Na 15 km vervolgen we onze weg weer een stuk over het slingerpad en drinken koffie bij een Museum uit de oudheid van het centrum Maashorst . Prachtige museum. Na de koffie vervolgen we onze weg weer richting Uden waar we eerst gaan lunchen om daarna naar de camping te fietsen.

Donderdag 25 Augustus fietsen we in verband met de hitte de zelfde route als van afgelopen dinsdag lekker weer de bossen.  Vrijdag 26 Augustus komen na de middag aan Janja en Rex voor de camperreünie en helaas hebben enkele van de club af moeten zeggen door omstandigheden en ziekte. Wel kwam Jeanne nog wel even bij op de camping aangezien het voor Jeanne niet zo ver rijden was. We praten bij wat we hebben gedaan tijdens de vakantie en het ging met Ad de vriend van Jeanne. Er was eten besteld bij de Griek en de we mochten gebruik maken van de kantine op de camping voor onze diner. Heerlijk en goed verzorgd. Na de koffie vertrekt Jeanne weer richting huis en wij maken er nog een gezellige avond van.

Zaterdag 27 Augustus zouden we een fiets tocht gaan maken maar door dat Marie een slag in haar fietswiel kreeg durfden we deze niet meer te gebruiken, vraag niet hoe het gebeurd is zeg het maar. Dan gaan we met zijn allen een wandeling door de Bedafse Bergen.

Op de terugweg lunchen we en nemen we allemaal een heerlijke pannenkoek bij Gasterij de Pier. Na de diner weer naar de camping mooi gebied om te wandelen.

Bij de camper maken we er nog een gezellige middag van en tegen 17.30 uur wandelen we naar Bistro Duco  waar we gaan dineren. Ook hier een goed verzorgde maaltijd.

Na de diner maken we er samen nog een gezellige avond van op de camping. Zondag morgen 28 Augustus nemen we tegen een uur of elf afscheid van elkaar en rijden wij door richting de Moezel. Ondanks de kleine

groep toch een prachtig weekend gehad maar het weer zat ook ontzettend mee.