van Joop en Marie Kuipers

Donderdag 6 april 2023 rijden we tegen een uur of 10 naar Camperpark  Dommerholt te Borculo voor een paas verwen weekend en bij aankomst in Borculo geen mooi weer, regen. Tegen een uur of twee was het droog en maken we nog een wandeling naar de stad Borculo.

Vrijdag 7 april 2023 de hele dag regen en nog eens regen dus weinig gedaan. Zaterdag 8 april was het redelijk goed weer en dus makken we een rondvaart met de boot de Japper.

De boot is in de jaren tachtig volgens orginele tekening nagemaakt inclusief kajuit waar ook een bed is staat etc. Op de terugweg  stond de campark beheerder klaar met een fles Berkelbitter en iedereen kon een borrelglaasje van dit Berkelbitter proeven.

Na de borrel varen we weer terug naar de eindbestemming.

Zondag morgen 9 april 2023 stond er om 9 uur  een heerlijke en goed verzorgde paasontbijt klaar in de ijssalon van de camperpark, en het smaakte voortreffelijk.

Na het ontbijt stappen we tegen een uur of 11 op de fiets om een fietstocht te maken door Borculo, Ruurlo, Barchelo etc.

Nadat we onderweg nog even wat gegeten en gedronken hadden waren we tegen een uur of 2 weer bij de camper met prachtig mooi weer en we nog een hele tijd in de zon hebben kunnen zitten, heerlijk.

Vrijdag 21 april rijden we tegen een uur of 10 naar Spakenburg naar jachthaven/camperplaats Nieuwboer. Toen we weg gingen hadden we mooi weer maar na Zwolle begon het te regenen en bij aankomst in Spakenburg nog regen en het is niet meer droog geworden die dag. Dan maar lekker in de camper daar vermaken we ons ook best.

Zaterdag 22 april prachtig mooi weer en tegen een uur of 11 lopen we naar het centrum van Spakenburg een kleine 15 minuten lopen vanaf de camperplaats. Ook was er markt en het was lekker druk en gezellig in Spakenburg. Hier worden de scheepsmasten nog handmatig gemaakt.

We drinken op een gezellig terrasje een kop koffie met wat lekkers er bij en na de koffie wandelen we nog door Spakenburg en er genoeg te zien. Tegen 14.00 uur waren we weer bij de camper en een uur later begon het weer te regenen en zelfs in de avond en nacht onweer en harde wind en hagel.

Zondag 23 na het ontbijt en de nodige werkzaamheden stappen we tegen half 11 met mooi weer op de fiets en maken een fietstocht rondom Spakenburg en de mooie natuur gebied en broed reservaten.

Aangezien er op zondag alles gesloten is hadden we zelf maar koffie en een broodje meegenomen. Tegen 14.30 waren we weer bij de camper en tegen de avond begon het weer te regenen en het heeft de hele nacht geregend inclusief maandag 24 april. Dinsdag 25 april was toch gepland om weer naar huis te gaan en bij vertrek uit Spakenburg lichte regen. Jammer het weer was niet geweldig maar we hebben ons niet verveeld.

25 Augustus 2023 stappen we tegen een uur of 9 in de camper om naar Bergeijk te rijden voor onze jaarlijkse camperreünie op camping de kleine Witrijt. Onderweg veel regen en file en uiteindelijke kwamen we tegen 14.uur aan op de camping. Dit jaar organiseren Jean en Ad de reünie en na 15.00 uur kwamen Janja en Rex en was iedereen aanwezig. We praten nog gezellig met elkaar onder het genot van een borreltje en tegen 17.30 uur lopen we naar restaurant de Witrijt waar we gebruik maken van een heerlijke diner.

Zaterdag 26 augustus stappen we met zijn allen op de fiets om een mooie fietstocht te maken richting België langs de heide bos. Na 10 km hadden we zin in koffie en drinken koffie met gebak bij restaurant De Wilde Zwijn te Bergeijk.

Na de koffie vervolgen we onze weg richting België komen onderweg nog een gedenkteken tegen van de tweede wereld oorlog en even later waren we in België en fietsen langs de Abdij, toch even kijken.

We kijken nog even in de Abdijwinkel waar nog veel gemaakt wordt door de nonnen o.a. rozijnen brood, kaas , koek etc. Wij kopen hier een halve rozijnen brood. We wandelen verder door het park waar heel veel kruiden worden gekweekt

De Abdij is een prachtig oude en goed onder houden gebouw, we gaan even naar binnen en steken hier nog even een kaarsje aan ook eentje namens onze dochter ter nagedachtenis van onze zoon Ronald. Na de wandeling zien we heel veel oldtimers voorbij komen die een parkeer plaatsje zochten, toch nog even een paar foto's maken.

Bij terug komst op de camping genieten we van het prachtige mooie weer 25 km vandaag. Zondag morgen 27 augustus drinken we nog met zijn allen een kop

koffie en tegen een uur of 12 verlaten Jean en Ad die deze reünie top georganiseerd hebben de camping en na de middag Janja en Rex, wij vertrekken maandag 28 augustus. Geweldig weekend met prachtig mooi weer.

Maandag 28 augustus verlaten we tegen een uur of 10 camping Witrijt om vervolgens even bij onze kennis Els op de koffie te gaan. Na de koffie vervolgen we onze weg naar Ohé en Laak te Limburg naar camping De Sangershoeve. Na ons ingeschreven te hebben en een broodje hebben gegeten maken we even een rond wandeling om de camping . Deze camping ziet er verzorgd en zeer gemoedelijk uit tussen de fruitbomen.

Dinsdag 29 augustus maken we een fiets tocht vanaf de camping naar Ophoven, Echt, langs de Dilische Abdij naar Schildberg, Slek naar Susteren.

In Susteren lunchen we bij een plaatselijke bakker en na de lunch vervolgen we weer onze weg van uit Susteren naar Oud Roosteen en via Roosteren weer naar de camping . Mooi weer en 43 km vandaag.

Woensdag 30 augustus was de bedoeling om een fietstocht te maken maar door het slechte weer is het er niet van gekomen, afwachten wat het weer morgen donderdag is. Donderdag 31 augustus prachtig mooi weer dus ontbijten we buiten en na het ontbijt stappen we op de fiets en fietsen de Maasdorpen route, We fietsen naar Aartsbergen, Roosteren, Oud Roosteren, Maaseik (België) hier op het winkelplein drinken we koffie met gebak er bij.

Na de koffie vervolgen we onze weg door België namelijk Aldenkerk, Ophoven, Geistingen, Kessenich om vervolgens in Thorn uit te komen. We bekijken de Abdij van Thorn en tegen over de Abdij staat een pannenkoek restaurant en  eten we hier een heerlijke pannenkoek.

Na de lunch vervolgen we onze weg weer via Thorn naar Wessem, Maasbracht, Stevensweerd en weer naar Ohe en Laak naar de camping . Fantastische route en weer prachtig mooi weer. Vandaag 45 km.

Vrijdag 1 september wederom regen en nog eens regen en na de middag tegen 16.00 uur droog. In de camper hebben we ons best vermaakt. Zaterdag 2 september wel wat fris en we stappen na het ontbijt op de fiets en fietsen vandaag de Grensroute van Ohé en Laak naar Ophoven een stuk door de Maasvallei langs de Walbus en met het pondje over naar Geistingen.

Van Geistingen naar Kessenich waar we aan strand paviljoen een een heerlijk kopje koffie drinken met wat lekkers er bij. Na de koffie door en langs Kinrooi, Maaseik, Heppeneert, Roosteren, Aastenberg weer naar Ohë en Laak naar de camping . Prachtige route en het weer was na de middag perfect. Vandaag 43.km.

Zondag morgen 3 september verlaten we de camping Sangershoeve te Ohé en Laak en rijden naar Lierop naar Camping Somersevennen. Hier blijven we tot 11 september en doen mee aan de fiets verwen week, dit houd in dat de prijs inclusief stageld, en koffie met gebak onder weg tijdens de fietsrout, diner voor twee personen etc. We schrijven ons in en rijden naar ons plekje. Nadat we gegeten hebben maken we een rondwandeling over de camping. Grote camping met veel toeristische plaatsen en veel chalets voor de verhuur.

Maandag 4 september weinig gedaan alleen even op de fiets naar het centrum om boodschappen te doen. Dinsdag 5 september mooi weer en dus maken we een fietstocht. Vanaf de camping fietsen we richting Asten vervolgens door naar Vosselen Boomen naar Lierop.

In Lierop drinken we een kop koffie met koek en na de koffie vervolgen we onze weg via Lierop langs de Blauwe Kei over de Strabrechtse Heide, langs de Galgenberg, Lieropseheide weer richting de camping. 30 km vandaag.

Woensdag 6 september is de eerste dag van de fietsweek en stappen tegen half 10 met volle moed op de fiets en fietsen vandaag de bijna België route die gaat ook langs de Strabrechtse Heide over de Strabrechtse dijk naar  Heeze. Door het Heezerbos waar we restaurant de Clown waar we een kop koffie drinken met gebak er bij.

Na de koffie vervolgen we onze weg door het Leenderbos naar Soerendonk door naar Maasheeze waar een Militaire Gedenksteen staat en na dat we dit bekeken hebben vervolgen we onze weg langs de Pandijk weer over de Somerse Heide weer richting camping. 53 km vandaag met prachtig mooi weer.

Donderdag 7 september na het ontbijt en na wat kleine werkzaamheden stappen we om 9.15 uur op de fiets voor de Helmond fietsroute. Vanaf de camping fietsen we eerst weer richting Asten en dan langs de Oosstappende heide een stuk over het industrie terrein van Helmond daarna een stuk door het centrum van Helmond en langs het kanaaldijk door het Herselsgebergte naar Lierop en via Someren weer naar de camping. Iets minder mooie route door dat je een groot stuk over het industrie gebied fiets maar dat hoort er ook bij. 45 km vandaag en weer lekker warm.

Vrijdag 8 september rustdag en vandaag doen we wat boodschappen. Zaterdag 9 september stappen we om 9 uur op fiets om de Grote Peel route te fietsen. Vanaf de camping gaan we richting Someren, Asten, Heusden, Neerkant langs het nationaalpark de Groote Peel.

Bij Buiten Centrum de Pelen drinken we samen met Henk en Truida een kop koffie en natuurlijk met een stuk gebak er bij. Het is zo gezellig dat we nog een tweede kopje koffie halen en na verloop van tijd  pakken we weer de fiets en fietsen door het nationaal park de Groote Pelen en kwamen ook nog langs een grote tuinkassen complex waar we door fietsen naar naar Someren Eind en via Someren weer naar de camping. 48 km vandaag.

Zondag 10 september nemen we weer de fiets voor de fietsroute de Strabrechtse Heide en vanaf de camping nar het Herberbos richting Huizen langs Braakhuizense Heide en bij de Scheidingsven drinken we na 10 km  een kop koffie

Na de koffie fietsen we langs de Wasven en Mesven naar de Galgenberg en langs de Galgenberg naar de Lieropseheide en door naar Moersel en Blauwekei waar we uitkomen bij  Boscafe Moorsel waar we koffie drinken met wat lekkers er bij.

Na de koffie fietsen we vanaf Boscafe Moorsel langs prachtige stukken heide  en waar verder op ook dikke stieren lopen te grazen leuk om te zien, we fietsen verder en komen uit in het centrum van Geldrop met de Heilige Brigidakerk door het centrum weer een heel stuk langs het Strabrechtse Heide weer naar de camping. 48 km vandaag. Prachtig georganiseerde fietsroutes, het eten was ieder avond geweldig. We hadden het weer natuurlijk ook mee en dat maakt ook alles goed.

Donderdag 13 Oktober 2023 vertrekken we tegen een uur of 10 naar Camperplaats Heusden te Heusden.  Tegen 13 uur waren we op de camperplaats en inchecken ging wat moeizaam maar uiteindelijk toch gelukt. We zoeken een plaatsje met zicht op de Maas.

We eten een broodje en na het eten wandelen we naar het vestiging stad Heusden. Mooie vestiging maar na een tijdje zagen we de lucht donker worden waarop we zeiden we lopen terug naar de camper en we waren nog maar net in de camper en begon het te regenen en het heeft verder de hele dag en nacht geregent.

Vrijdag ochtend 13 oktober 2023 redelijk goed weer en na de middag arriveerden Jan en Rex voor de laatste weekend in oktober bij elkaar komen als afsluiting van het camper seizoen. Tegen de avond begon het te regenen en tegen 20.00 gaan we op de koffie bij Janja en Rex en praten weer bij over de afgelopen camper jaar. Gezellig. Zaterdag morgen 14 oktober redelijk weer en drinken een kop koffie aan de picknick tafel en na de koffie wandelen we naar de vestiging stad Heusden.

Na de middag tegen een uur of 1 tijd om te lunchen en nemen we allemaal een heerlijke pannenkoek met koffie. Na de lunch wandelen we nog verder door de vestiging stad.

Heusden gelegen aan de Maas met zijn pittoreske straatjes, mooie panden, unieke winkeltjes en een rijke geschiedenis. Zeer de moeite waard om deze vestiging stad te bezoeken.

Zondag 15 oktober slecht en niets ondernomen en maandag 16 oktober tegen een uur of 11 nemen we afscheid van elkaar en rijden we naar huis, Seizoen 2023 zit er op en we hebben weer genoten van onze camper seizoen, op naar 2024.