van Joop en Marie Kuipers

Vrijdag 27 april vertrekken we voor een weekendje Termuntenzijl/Termunten kleine 40. km van ons huis. Aangezien we vandaag 45 jaar zijn getrouwd willen we hier een weekendje verblijven en zaterdag avond uit gaan eten met onze dochter en aanhang.

Vanmiddag maken we een wandeling door Termuntenzijl lopen langs de kraampjes en er komen ook nog heel veel oude motoren langs o.a. leger motoren etc. We eten nog een heerlijk bakje kibbeling. Termuntzijl.Termunten een vissersdorpje met vis restaurants.

Zaterdag 28 april vertrekken we tegen een uur of 11 voor een fietsroute langs de Eems en de Dollard, veel schapen onderweg langs de dijk en natuurgebied.

Tegen een uur of 12 nemen we een kop koffie met heerlijke koek en vervolgen onze weg verder richting Duitsland en vervolgens richting Finsterwolde door het boeren dorpje weer richting camping. Mooie route 32 km.

Vanavond uit eten met onze dochter en aanhang bij steakhous De Munte in Termunten i.v.m. ons 45 jarig huwelijks dag. Goed verzorgd en iedereen heeft er van genoten.

En natuurlijk nog een lekker ijsje na.

Zondag middag 29 april vertrekken we na de middag tegen een uur of 1 weer richting huis aangezien het weer er niet best uitzag, regen. In het algemeen redelijk weer gehad en we hebben ons best vermaakt.

Hemelvaart week 2018 te Heino op Camping Heino van 7 mei t/m 13 mei 2018. Melden bij de receptie en camper op zijn plaats en genieten van het mooie weer.

Dinsdag 8 mei na de koffie maken we een mooie fiets tocht richting lemelerveld  langs boeren bedrijven waar een ooievaars met jong midden in een weiland staat en leuk om te zien.

Woensdag 9 mei komen onze dochter, schoonzoon en kleinkinderen Sem en Finn ook op de camping in Heino. Met elkaar de voortent plaatsen voor de caravan en andere dit en datjes. Donderdag 10 mei blijven we met zijn allen lekker op de camping en de kleinkinderen vermaken zich best.

Donderdag avond gaan we gezellig uit eten op de camping en het was heerlijk de kleinkinderen vinden alles heerlijk.

Vrijdag maken Marie en ik een mooie fietstocht door Lemelervelt en Lemelerberg door mooie dorpjes en Heino zo weer naar de camping. Totaal 42 km.

Zaterdag gaan we met zijn allen naar het centrum van Heino. Mooie centrum, wat inkopen gedaan voor de kleinkinderen en een heerlijk bakje kibbeling ging er ook wel in. Zondag 13 mei Moederdag en marie kreeg nog een kleinigheidje van onze dochter, natuurlijk hadden de kleinkinderen ook nog een kleinigheid. Week zit er weer op.

Donderdag 24 Mei 2018 na een week kluswerkzaamheden nemen we een langweekend gebruik van onze camper en rijden naar Havelte naar camping Jellij's Hoeve. Inschrijven op de camping en camper op zijn plaats en lekker genieten van het mooie weer.

Vrijdag 25 mei na het ontbijt stappen we tegen half elf op de fiets en maken een mooie fietstocht knooppunten route, eerst richting Holtingerveld-groot-bos langs bloemenvelden richting Havelterberg.

naar Steenwijk waar we een kop koffie drinken en gebruik maken van een heerlijke tosti. Steenwijk heeft een mooie centrum rondom het plein met oude gebouwen.BH hangen traditie in Steenwijk.

Van Steenwijk fietsen we weer richting Havelte door het natuurgebied langs camping de blauwe Haan waar een bijzonder 6 persoons huisje staan waar men kan overnachten. Eenmaal weer op de camping 40 km op de teller.

Zaterdag 26 mei na een heerlijke nachtrust en ontbijt stappen we tegen 10 uur op de fiets omdat het vandaag bijzonder warm zou worden en wederom doen we een knooppunten fietsroute te fietsen. We fietsen eerst richting Ruinen door open vlaktes en landerijen, na 12 km zijn we in Ruinen en nemen we hier op de brink een kop koffie met appeltaart. Na de koffie fietsen we door het Dwingelderveld, Gijselte

Anholt, weer door de natuur en langs velden met wat wij denken katoen plantjes, door Uffelte weer richting de camping. Even na half 3 waren we terug op de camping. Echt heel warm vandaag maar ook een mooie fiets tocht gemaakt van 47 km. Op deze camping volop knooppunten fietsroutes, gratis van de beheerders.

We nemen een biertje en Marie een Radler en genieten nog van het mooie weer. Zondag 27 mei rijden we tegen 12 uur richting huis.

Zaterdag 4 augustus vertrekken we met onze dochter schoonzoon en kleinkindere naar Oostduitsland naar de camping in Börgerende.

Na de koffie vervolgen we onze weg weer en pauzeren nog een keertje onderweg en komen tenslotte tegen half twee aan op de camping. Bij aankomst druk op de camping bij de receptie, lang wachten maar wat wil je ook als er maar 1 persoon zit voor de afhandeling, uiteindelijk stonden we om 2 uur op onze plaats en de kleinkinderen namen direct gebruik van het strand, straat oversteken over de dijk en je bent er.

Verder genieten we deze dag van het mooie weer, Zondag 5 Augustes blijven we op de camping en maken een kleine wandeling naar en over het strand. Enorm druk op het strand en de kleinkinderen hadden volop plezier.

Maandag morgen 6 Augustes na de koffie pakken we de fiets en gaan de eerste stuk langs de kust en vervolgens over fietspaden naar Kühlungborn over een afstand van 26 km. ook hier weer enorm druk op het strand, maar ja wat wil je ook met dit prachtige mooi weer.

Tegen half 1 eten we hier een broodje met een kop koffie er bij en na het eten wandelen we hier door het mooie gezellige stadje, doen wat aankopen en stappen tegen een uur of drie weer op de fiets richting de camping, dit keer langs de kust en door het bos. Tegen 16.00 weer op een camping. Totale fiets afstand 41 km.

Dinsdag 7 en Woensdag 8 augustus blijven we op de camping en doen wat boodschappen en genieten we van het mooie weer. Woensdag avond gezellig live muziek op de camping, gezellig en eten hier van de heerlijke b.b.q maaltijd.

Donderdag 9 augustus stappen we tegen een uur of elf op de fiets en fietsen langs de kust en ook dit keer weer door het bos naar Warnermunde. Na een klein uurtje fietsen kwamen we aan in Warnermunde.

We eten hier een Thuringer Braadworst en wandelen hier ook door de drukke kleine straatjes en langs de haven door het gezellige stadje waar we ook nog even wat aankopen hebben gedaan. Tegen half 4 weer terug op de camping, afstand heen en terug 28 km.

Door de warmt besloten we vrijdag, zaterdag en zondag maar op de camping te blijven. Maandag 13 Augustus moest er weer boodschappen gedaan worden en Marie ging samen met onze dochter Moniek en familie naar de Aldi.  Aangezien het wat koeler was maakten we nog een fietstocht rondom het plaatsje Börgerende, door het centrum waar de stoomtrein door de smalle straatjes rijdt en we langs de kust weer terug gaan naar de camping.

Dinsdag 14 Augustus was het lekker weer om een fietstocht te maken en dit keer langs diverse plaatsjes en waar kwamen we uit jawel Warnermunde, 23 km gefietst komt mooi uit en tijd voor een bakkie. We besloten hier nog maar even een wandeling langs het strand te maken om daarna onze weg weer te vervolgen naar de camping, ook dit keer weer door het bos en langs de kust.

Woensdag 15 Augustus na het ontbijt en afwas genieten van het mooie weer. Woensdag avond wederom live muziek waar we natuurlijk weer bij zijn. Dit keer country muziek en dat ligt ons wel .

Donderdag 16 Augustus maken we nog een fiets tocht langs diverse plaatsjes en komen dan uit in Kühlungsborn waar we een broodje vis eten en drinken er een kop koffie bij. Nog een wandeling gemaakt en vervolgens weer op de fiets langs de kust weer naar de camping. Afstand 38 km.

Vrijdag 17 Augustus doen we het rustig aan en gaan al vast wat spulletjes in pakken want Zaterdag 18 Augustus rijden we al weer richting huis, maar vrijdag avond gaan we eerst gezellig uit eten met elkaar als afsluiting van deze mooie prachtige vakantie. Na het eten wandelen we langs de kust en over het strand naar de camping.

Zaterdag morgen 18 Augustus zijn we om 7 uur op gestaan want we wilden niet al te laat vertrekken van uit Börgerende. Na het ontbijt alles inpakken en tegen 9 uur verlaten we de camping en rijden naar huis over een afstand van 470 km. Na enkele langzaam rijdende files en diverse stops en ons laatste etentje bij de Poort van Groningen waren we even na 17.00 uur weer thuis. Iedereen heeft genoten van deze prachtige vakantie en daar doen we het tenslotte voor. Onze kleinkinderen willen wel weer. Gezellige kereltjes.

"Camperreünie. 2018.

Vrijdag 7 september vertrekken we tegen een uur of 11 van uit Hoogezand naar Esbeek voor onze jaarlijkse camperreünie, tussen 14 en 15.00 uur waren we op de camping waar de meeste al aanwezig waren. Na ons was het wachten nog op Eric en Marianne.

Na de koffie was er tijd voor een drankje en er werd dan ook weer gezellig over en weer geklets, o.a. vakantie ervaringen delen , altijd leuk om te horen. Tegen 17.30 verzorgden onze vaste koks Eric en Rene weer voor de goed verzorgde b.b.q. Dit keer waren Eric en Rene met een ajax short aan, stond ze goed.

Iedereen genoot van deze heerlijke b.q.q. en we hadden geluk want het was prachtig mooi weer. Drank werd met mate gedronken.

Zaterdag 8 september stappen we tegen een uur of 10 op de fiets en maken met zijn allen een mooie fietstocht door Brabant en een stukje België, waar we met zijn allen een heerlijk kop koffie gaan drinken.

Na de koffie vervolgen we onze weg door het mooie landschap en even na 12.00 uur eten we in een restaurant midden in het bos, sommigen namen een heerlijk kom soep, de ander een gewoon lekker bruin broodje met kaas en een aantal namen een uitsmijter de een met 2 eitjes en de ander met 5 eitjes.

Na de lunch vervolgen we weer onze route door het bos en zien een aantal mensen de toren in klimmen, om hier in te mogen klimmen betaal je € 1,00 en boven in de heb je wel een prachtig mooi uitzicht.

Na de stop nog een aantal kilometers en we zijn  tegen een uur of drie na de middag  weer op de camping bijna 40 km een mooie route. We pakken onze stoeltjes en zitten daarna nog gezellig met zijn allen bij elkaar om nog gezellig bij de kletsen. Tegen 17.30 uur stappen we op de fiets om in Esbeek te gaan dineren en het was goed eten en goed verzorgd. Tegen 20.30 uur waren we weer op de camping. We zetten onze fietsen achterop de

camper en iedereen gaat zijn eigen weg wat ze deze avond willen gaan doen. Zondag morgen 9 september na het ontbijt drinken we met zijn allen nog een kop koffie met heerlijke koek en tegen even na 11 uur namen we afscheid van deze gezellige groep en reden richting Aachen waar we gaan overnachten voor onze Moezel trip.