van Joop en Marie Kuipers

Zondagmorgen 28 Augustus verlaten we Uden tegen een uur of 11 na een mooi camper reünie richting de Moezel. We rijden richting Maastricht, Vervier België, eten een broodje onderweg en gaan vervolgens richting Bitburg, Prum stuk door de Eifel naar Trier en door Trier naar Saarburg, Tegen een uur 3 na de middag waren we op de camperplaats. Camper op zijn plaats en verder niets meer doen. 320 km mooie afstand voor een dag.

Maandag 29 Augustus na het ontbijt en wat diverse werkzaamheden wandelen we tegen een uur of 11 naar de Altstad van Saarburg een wandeling van 20 minuten vanaf de camping.

Saarburg is een mooie oude stad met veel watervallen en bruchten.

We drinken hier in het gezellige stad een ko koffie en na de koffie wandelen we nog verder door de stad en gaan daarna weer naar de camperplaats.

`Dinsdag 30 Augustus gaan we niet zoveel doen aangezien het vandaag weer enorm warm wordt en gaan na de middag even boodschappen doen. We wandelen vanaf de camperplaats naar het winkelcentrum 5 minuten lopen. Doen hier wat boodschappen en genieten we tegen de avond van een heerlijke b.b.q. Woensdag 31 Augustus verlaten we Saarburg en rijden door naar Konz naar camping Konz. We vertrokken met regen maar bij aankomst was het droog.

Donderdag 1 September maken we een wandeling langs het water waar de monding is van de Saar en de Moezel naar het centrum van Konz we hadden meer verwacht van Konz.

Vrijdag 2 September pakken we toch de fiets ondanks dat Marie een slag in haar achterwiel heeft fietsen we van Konz naar Trier. Konz naar Trier op de fiets 10 km.

Trier is ook een mooie stad en je kunt je hier ook best vermaken, de Porta Nicra is ook altijd in trek en het lijkt wel of die steeds zwarter wordt. Ook de Dom is altijd in trek bij de bezoekers en is ook best de moeite waard om te bezichtigen. We lunchen in Trier en na de lunch kijken we nog even in de Dom steken hier een paar kaarsjes aan ook namens onze dochter ter nagedachtenis aan onze overleden zoon en daarna gaan we weer richting Konz.

Zaterdag 3 September verlaten we Konz tegen een uur of 10 om vervolgens door te rijden naar de camperplaats Marina Am Hafen in Neumagen-Drohn via de Riooler Wald, Mehringer Wald, Breiter Wald, langs Heidenburg en Tritenheimer Wald naar beneden en het laatste stuk langs de Moezel naar de camperplaats. Vanaf de camperplaats uitzicht op de Moezel. Afstand 43 km

Aangezien dat we toch mooi optijd op de camperplaats waren hebben we na de middag nog even een wandeling gemaakt door Neumagen Drohn.  Na de wandeling genieten we nog van het mooie weer met zicht op de Moezel.

Zondag 4 September toch maar even weer een fietstocht maken van Neumagen Drohn naar Piepoort en van Piespoort naar Trittenheim en via de andere kant van de Moezel weer terug naar de camperplaats.

Bij terugkomst op de camperplaats gaan we in Neumagen Drohn even lunchen want we waren op tijd terug van onze fietstocht. Na de lunch wandelen we via de smalle straatjes weer naar de camperplaats.

Maandag 5 September verlaten we Neumagen Drohn tegen een uur of 10 om vervolgens door te rijden naar Klusserath. Dit keer veel weg omleidingen maar uiteindelijk een stukje door de bergen zijn we er toch gekomen. We doen vandaag rustig aan en genieten bij de camper.

Dinsdag 6 september de verjaardag van onze overleden zoon hebben we besloten om vandaag bij de camper te blijven want geloof ons het is een rot dag. Maar net na 18.00 uur en na het warm eten en de afwas zeiden we zullen we maar even een stukje gaan fietsen even de zinnen verzetten. S"avonds na de koffie hebben we nog een borrel gedronken op onze zoon zijn verjaardag.

Woensdag 7 September verlaten we Klusserath tegen een uur of 9 om vervolgens naar de camperplaats Sun Parck in Graach te gaan. We gaan maar wat vroeger weg dan anders aangezien de camperplaats een geliefd camperplaats is en vaak vol staat maar achteraf hadden we niet vroeg weg hoeven te gaan want er waren lege plaatsen genoeg. We hebben een mooi plekje met zicht op de Moezel.

Donderdag 8 September maken we na het ontbijt en afwas en het ledigen van het toilet een fietstocht van Lieser naar Kesten en via de andere kant weer terug naar Graach.

Vrijdag 9 september wandelen we tegen een uur of 11 na de koffie langs de Moezel naar BernKastel-Keus. Een wandeling van bijna 3 km.

Bernkastel-Keus is een toeristische plaats aan de Moezel, en ook nu weer gezellig druk, Hier staat ook het kleinste huis van Berkastel. Op het plein drinken we onder het gezelschap van velen ook een biertje en voor Marie een koffie.

We wandelen ook nog even door de smalle straten van BernKastel waar ook nog eens leuke vakwerk huizen staan. Tegen 14 uur lopen we weer naar de camperplaats.

Zaterdag 10 september geen mooi weer de hele nacht geregend maar even na de middag droog en dan toch maar even op de fiets boodschappen doen. Weer terug bij de camper even later weer regen de hele dag en nacht. Zondag 11 September verlaten we Graach en rijden naar St.Aldegrund een mooie camperplaats aan de Moezel. Vandaag weer prachtig weer.

Maandag 12 September maken we een wandeling langs de Moezel naar Alf een oud stadje waar niet veel te beleven is maar wel leuk om even door te wandelen. Op de terug weg nemen we nog even een kijkje in een wijn kelder.

Dinsdag 13 September na het ontbijt stappen we op de fiets om naar Zell te gaan. Onderweg begon het plotseling te regenen en niet zo zachtjes ook dus snel de regenpakken aan en toch maar door gefietst naar Zell. Hier kopen we wat wijn voor onze dochter en eten hier een braadworst met friet. Ondertussen is het droog geworden.

Woensdag 14 September fietsen we met volle moed richting Neef en hier was niet veel te beleven door gefietst naar Bremm waar we koffie hebben gedronken en vervolgens onze tocht voort gezet naar Ediger en Ellen ook hier weinige te beleven dit keer. Wat ons opviel was dat er bijna geer restaurants open waren aan de Moezel.  ook dit keer op de terugweg regen tot de volgende ochtend.

Donderdag 15 September verlaten we St. Aldegrund om door te rijden naar Cochem naar Campingplatz am Freizeitcentrum en we krijgen een mooi plekje met uitzicht op de Moezel.  Na de middag doen we wat boodschappen vlak bij de camping.

Vrijdagmorgen 16 September gaan we na het ontbijt en de koffie op de fiets langs de Moezel en Cochem naar Belstein. Beistein is ook een gezellig stadje waar het altijd druk is maar dit keer was het zeer rustig en ook veel restaurants waren gesloten,  maar tegen de middag begon het wat drukker te worden. We lunchen nog bij een klein cafeetje en gaan daarna weer richting Cochem. In de avond begon het weer te regenen.

Zaterdag 17 September wandelen we vanaf de camping langs de Moezel naar Cochem over een afstand van 2,5 km. Toen we aan kwamen in het centrum was het al gezellig druk.

Hier is het best vertoeven met al die gezellige drukte en de muziekbandjes uit Nederland. We lunchen hier en wandelen nog door het oude stadje naar de zijden van de Moezel en wandelen door naar de camping.

Zondag 18 September verlaten we Cochem en rijden tegen een uur of 9 richting Camperplaats Marina te Greven Duitsland waar we gaan overnachten om vervolgens maandag morgen 19 September door te rijden naar huis. We zijn bijna 4 weken weg geweest aan de Moezel en hebben genoten van deze reis. Tegen een uur of 9 rijden we naar huis. Tegen 12 uur thuis .

Camperplaats Marina te Greven.